Date : 10/20/2022 5:27:31 PM
To : "Dana Daybog"
Subject : Fw: הסכם מסחרי בלוק 9 - פנייה ליועצת
Attachment : Israel -TotalEnergies Draft 13.10.2022.docx;מזכר ליועצת - הסכם מסגרת עם החברות - הנחיה 10.200 - הערות דנה.docx;

מאת: Yael Weiner <Yaelw@justice.gov.il>
‏‏נשלח: יום ראשון 16 אוקטובר 2022 08:17:49
‏‏אל: Dana Daybog
עותק: itai apter; Itai Apter; Hila Echerman; Efrat Sznaj
‏‏נושא: Re: הסכם מסחרי בלוק 9 - פנייה ליועצת
 
במשרד החוץ הפניה נעשית למחלקה של דוד גולדפרב. 

‫ב-16 באוק׳ 2022, בשעה 2:53, ‏‏Dana Daybog ‏<DanaDa@justice.gov.il> כתב/ה:‬



הי איתי,

תודה על הכנת הטיוטה לפניה ליועצת. מצ"ב נוסח עם תיקונים מוצעים. כמו כן מצ"ב טיוטה עדכנית יותר של ההסכם, כפי שהועברה על ידי משרד האנרגיה אתמול.

 

אני עדיין ממתינה לעדכון ממשרד האנרגיה האם הצד השני הסכים להצעות שהעלינו בפניהם בנוגע לקביעת הדין הזר (ניו יורק) וקביעת מנגנון ישוב הסכסוכים (לפי כללי UNCITRAL 2010 או ICC 2021, ניו יורק).

 

כפי שתראה, הטיוטה המצורפת כעת אינה נקייה עדיין כלל. ואיני יודעת באיזה שלב תהיה כזו. אז איך אתה מציע להתקדם מול היועצת? האם עלינו להמתין עד שיהיה נוסח מוסכם נקי? בהתחשב בלוחות הזמנים זו אינה ציפיה ראלית לטעמי.

 

לגבי משרד החוץ, עדכנתי את עמית כי נפנה אליהם ונידרש לעמדתם בנושא. הוא הביע תמיהה ל כך שכן לא מדובר בהסכם בין-לאומי אך ציין כי אם זה נדרש על פי ההנחיה הם יבחנו את הנושא לאחר פנייתנו.

 

בברכה,

דנה

 

From: itai apter <itaia@mail.gov.il>
Sent: Thursday, October 13, 2022 4:13 AM
To: Dana Daybog <DanaDa@justice.gov.il>
Cc: Itai Apter <ItaiA@justice.gov.il>; Yael Weiner <Yaelw@justice.gov.il>; Hila Echerman <HilaE@justice.gov.il>; Efrat Sznaj <EfratSz@justice.gov.il>
Subject: הסכם מסחרי בלוק 9 - פנייה ליועצת

 

הי דנה, 

 

בהמשך לשיחתנו, 

 

ראי מצ"ב טיוטה לפנייה ליועצת לגבי ההסכם באשר לבלוק 9. כללתי גם את ההתייחסות למנגנון המומחה וכפי שסיכמנו המזכר ישלח בחתימת שנינו. 

 

כרגע הטיוטה מתייחסת ליישוב סכסוכים בניו-יורק לפי כללי אונסיטרל, בתקווה שמשרד האנרגיה יוכל לסגור את זה מול החברות. במידה ולא, והחברות יתעקשו על חלופות אז אפשר יהיה לשנות את הטיוטה אבל אז נצטרך גם להבהיר למשרד האנרגיה שיש סיכון בחלופות, במיוחד עם הבוררות לא תתקיים בניו-יורק ודין החוזה יהיה שונה מדין הבוררות (וגם לכתוב שהם מודעים לסיכונים). כפי שגם הילה ציינה גם אנחנו לא מתלהבים מבוררות בשוייץ (או שהמושב המשפטי יהיה בשווייץ) בשל הבעייתיות שנתקלנו בעניין בעבר. 

 

כמו כן יהיה צורך לוודא מול משרד החוץ שאכן גם מבחינתם אין מניעה בהכללת סעיפי הדין הזר ויישוב הסכסוכים (בשל רגישות ההסכם), וגם לקבל טיוטת הסכם הרבה יותר נקייה ממשרד האנרגיה כדי שנוכל להעביר גם אותה ליועצת יחד עם הפנייה. 

 

בברכה, 

 

איתי 

 

Adv. Itai Apter,

Director, International Civil Affairs,

Office of the Deputy Attorney General (International Law)

Israel Ministry of Justice

scanned by Ministry of Justice