Date : 1/10/2011 11:31:03 AM
From : "ira pinto"
To : ""Einat Ronen""
Cc : ""Hila Echerman""
Subject : הנדון: FW: שאלות לגבי תכניות קשורות ליחסי ישראל-איחוד האירופי
 היי עינת,

לגבי ה-EuroMed Justice הייתי מוסיפה שאנו מאד פעילים במסגרת התוכנית והמומחים מישראל מאד מעורכים על ידי המארגנים, החל מהשלב של השתתפות בקבוצות מומחים שפעלו לפיתוח התכנים להמשך התוכנית, ולרבות השתתפות מקצועית פעילה בסמינרים ובביקורים לימודיים. מומחים מטעם המשרד אף הוזמנו להעביר הרצאות במסגרת הסמינרים. מאידך, לעיתים יש הרגשה שהאירופים קובעים לבדם את התכנים ולא תמיד מתחשבים בדעות המומחים שלנו, אך בכל זאת אנו רואים חשיבות גדולה בהשתתפות בתוכנית, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט של יצירת קשרים מקצועיים ובין אישיים עם עמיתים מהאיחוד ומהמדינות השכנות. (תראי איך אפשר לשפר את הניסוח, כתבתי סתם ברצף).

היורומד - מה שאמרתי לך על השתתפות נציגי המשרד בתוכניות נוספות של יורומד, כגון EuroMed Market
תשאלי את הילה אם שלחנו בעבר נציגים גם ל-EuroMed Police

AF - לא נראה לי שחשוב לציין שזה התחיל בהגשת בקשה, אלא יותר להתמקד במהות (שמופיעה גם). כדאי להדגיש שמדובר בשלבים סופיים של האישור, לאחר שניתן אישור של כל הערכאות הרלוונטיות של האיחוד, וזאת כתוצאה של עבודה מאומצת של מספר שנים מצד משרד המשפטים ומשרד החוץ.
אני לא רואה איפה הם שואלים האם יש מניעה להשתתף בתוכניות/סוכנויות, ואני גם לא יודעת על מניעה כזאת. אפשר לציין שכידוע ישראל משתתפת כבר היום בתוכניות של האיחוד (למשל בתוכניות מחקר ופיתוח); ושכאשר מדובר בגופים אירופיים שדורשים רמה גבוהה של הגנה על מידע אישי ממדינות שלישיות שמעוניינות לשתף פעולה עימם, כגון יורופול, ישראל עברה בהצלחה ביקורת בתחום זה מטעם יורופול, שכן רמת ההגנה על מידע אישי בישראל תואמת את הרמה האירופית.

יורופול - הייתי כותבת במקום שהמו"מ מצוי בשלבים סופיים, לאחר שהושגה הסכמה על התוכן המקצועי של הסכם לשיתוף פעולה מבצעי עם הארגון. בשלב זה החתימה מתעכבת בשל הסתייגויות בעלות אופי פוליטי שהועלו על ידי מספר מדינות, שמעכבות את אישור ההסכם על ידי המועצה (תוודאי עם הילה שאכן מדובר במועצה ובכלל אם היא חושבת שהניסוח מתאים בנסיבות האלה).
בפועל שת"פ עם יורופול נעשה מזה מספר שנים, לפרטים נוספים אפשר להפנות לעודד ברוק.

יורוג'סט - אנו עומדים לקראת פתיחה רשמית של מו"מ, לאחר שבחודש יוני 2010 התקיים מפגש רשמי בין נציגי משרד המשפטים לבין נציגים הארגון לקראת פתיחת המו"מ, ובשלב זה אנו אמורים להשיב על שאלות בנושא של הגנה על מידע אישי, כמו שכתבת. 
אפשר גם להוסיף פירוט שקיים שת"פ מאז הקמת הארגון ושבשנת ___ מונתה המחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה כנקודת הקשר הרשמית עם הארגון (אני לא זוכרת באיזו שנה, אולי 2005 - תבדקי אם הילה זוכרת, או תחפשי בקלסר של יורוג'סט).

לגבי ה-EJN אין לי מושג מה זה...

נשיקות וד"ש, אני כח כך מתגעגעת!!!
אירה   


----- "Einat Ronen" <EinatRo@justice.gov.il> כתב: -----

אל: "Hila Echerman" <HilaE@justice.gov.il>
מאת: "Einat Ronen" <EinatRo@justice.gov.il>
תאריך: 10/01/2011 11:03
עותק: <irap@mail.gov.il>, "IraP-mail.gov.il" <IraP@mail.gov.il>
נושא: FW: שאלות לגבי תכניות קשורות ליחסי ישראל-איחוד האירופי

הי הילה ואירה,
מצ"ב המייל של אואן אלתרמן   מ- INSS (ראו למטה) לגבי תוכניות הקשורות ליחסי ישראל עם האיחוד.
ומייל תשובה שהילה התחילה ואני המשכתי להערותיכן.
תודה
המשך יום טוב
עינת
 

 

 

 

 

אואן שלום,

קיבלנו מ- INSS   שני מיילים ובהם שאלות בנושאים הנוגעים ליחסי ישראל עם האיחוד האירופי. להלן התייחסות לנושאים /תוכניות שציינת בפנייתך (ראה בהמשך) .

 

Euromed Justice - מדובר בתוכנית אזורית לשיתוף פעולה משפטי מטעם האיחוד האירופי, המיועדת למדינות הים התיכון והרש"פ אשר מטרתה לתרום לפיתוח של אזור של שיתוף פעולה משפטי באזור אגן הים התיכון. התוכנית נמצאת כיום בשלב השני, אשר מתמקד בשלושה תחומים: סיוע משפטי וגישה לערכאות, פתרון סכסוכי משפחה חוצי גבולות ומשפט פלילי ובתי סהר. בתוכנית השתתפו עד כה עשרות נציגים של משרד המשפטים. היחידה להסכמים בינלאומיים משמשת כנקודת הקשר הלאומית של התוכנית בישראל ואחראית על תיאום השתתפות ישראל בתוכנית. אנחנו לקראת סיומו של השלב השני בתוכנית ומקווים למימוש של השלב השלישי.

 

EUROMED   – האם יש שת"פ נוסף באחריותכם במסגרת זו?

 

Adequacy Finding  – מדובר בתהליך  ש החל בהגשת בקשה מצד ישראל לקבל הכרה כמדינה העומדת בתנאי הדירקטיבה של האיחוד בנושא הגנה על מידע אישי, Process    Adequacy Finding , אשר צפוי להסתיים בקרוב. הכרה זו צפויה להקל על מגוון רחב של הליכים של העברת מידע בין ישראל לבין מדינות האיחוד האירופי.

התיק   (הבקשה) סיים תקופת "הנחה" של חודש בפרלמנט האירופי ללא הערות. כעת עובר להחלטה סופית של קולג' הנציבים אשר צפוי להתקבל כמובן לאחר חופשת סוף השנה באירופה. 

  לגבי שאלתכם בנוגע למניעת השתתפות בתוכניות/סוכנויות עד לסיום תהליך ה adequacy finding , לא ידועה לי מניעה כזו, אתם מוזמנים ליצור קשר בנושא עם עמיתי ממשרד החוץ מר צבי טל המכותב למייל זה הבקיא היטב בנושא. 

 

Europol   - למיטב ידיעתנו אין צפי לחתימה על ההסכם. המשטרה נמצאת בשיתוף פעולה עם הארגון.

  • איש הקשר איתם הוא  מר עודד ברוק , סגן היועמ"ש של המשרד לביטחון פנים.  

 

Eurojust -   משא ומתן להסכם שיתוף פעולה עם ארגון זה צפוי להתחיל בתקופה הקרובה. בשלב זה אנחנו אמורים לענות על שאלות בנושא של הגנה על מידע.

קיים שת"פ פעולה בין ישראל לארגון מזמן הקמת הארגון.

  • איש  הקשר במשרד המשפטים הוא מר יצחק בלום הממונה על עניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה במחלקה הבינלאומית.

 

EJN - אין לנו שת"פ   עם ה – EJN . לאחרונה נבדקת אפשרות למיסוד הקשרים עם הגוף.  

 

 

 



From: Owen Alterman [mailto:owena@inss.org.il]
Sent: Thursday, January 06, 2011 11:53 AM
To: Hila Echerman; Einat Ronen
Cc: Nadav Kedem; caroline.jochaudduplessix@sciences-po.org
Subject: שאלות לגבי תכניות קשורות ליחסי ישראל-איחוד האירופי

הילה ועינת שלום,

אני כותב אליכן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי ומהצוות של עודד ערן בתכנית של יחסי ישראל עם האיחוד האירופי.  יש לנו כמה שאלות לגבי תכניות שונות ותהליכים שונים, ואנחנו נשמח לקבל מכן התייחסות ראשונית (ולא מחייבת) לכל אחד מהשאלות האלה.

שימו לב שאנחנו לא צריכים או מבקשים מידע לגבי ENISA , אלא רק על הנושאים האלה:

·          Euromed Justice :   האם ישראל פעילה בגוף הזה?  אם כן, מהו אופי הפעילות והאם ישראל מרוצה ממנו?

·          EUROMED :   האם יש שת"פ נוסף באחריותכם במסגרת EUROMED ?

·          Adequacy Finding :   האם יש תהליך קיים או מגעים קיימים שיאפשרו לישראל לקבל Adequacy Finding בתחום של ביטחון מידע?  אם כך, אז עד איזה שלב התקדם התהליך?  ואיזה גופים ייכללו במטריית ה- Adequacy Finding ?  

·          Europol :  מהו מצב המו"מ בין ישראל לבין Europol ?  האם יש צפי לחתימה על הסכם? ממתי יש שת"פ בסיסי עם גוף זה?

·          Eurojust :  מהו מצב המו"מ בין ישראל לבין Eurojust ?  ממתי יש שת"פ בסיסי עם גוף זה?

·          EJN :   האם לישראל יש שת"פ כלשהו עם ה- EJN ?  האם יש רצון בשדרוג קשרים עם גוף זה?

  אנחנו מודים לכן מאוד על כל העזרה שלכן, שעוזר המון עם מחקרנו.

בברכה,

אואן אלתרמן