Date : 7/27/2013 2:13:22 PM
From : "ira pinto"
To : "Limor Toussia Cohen" , "Ira Pinto"
Cc : "Ira Pinto" , "Seffy Zinger"
Subject : ‏‏RE: הענקת אישיות משפטית לארגון זר

הי לימור,

תודה על ההתייחסות. כיוון שאהיה במו"מ מחוץ למשרד בשבוע הקרוב, אבקש מסורל הרלב, יועמ"ש המשרד לאזרחים ותיקים, לענות לך ישירות.

תודה רבה,
אירה

אנא השיבו לכתובת irap@justice.gov.il

Please reply to irap@justice.gov.il

מ: Limor Toussia Cohen ‏[LimorTC@justice.gov.il]‏
‏‏נשלח: יום רביעי 24 יולי 2013 20:39
‏‏אל: Ira Pinto
Cc: Seffy Zinger
‏‏נושא: RE: הענקת אישיות משפטית לארגון זר

היי אירה,

מה עושה הארגון ומאילו מסים רוצים לפטור אותו?

ככלל, פטור ממסים חייב להיות בחקיקה.

יש  דוגמאות רבות לחוקים שלמיטב הבנתי נולדו בסיטואציות דומות לזו שאת מתארת. רובם של החוקים שראיתי מתייחסים לגוף שהוא "בנק" איזורי כלשהו או קרן מדעים. ר' למשל, חוק הקרן הדו לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים; חוק הקרן למחקר ולפיתוח חקלאיים של ארצות הברית וישראל; חוק קרן גרמניה-ישראל למחקר ולפיתוח מדעי; וכן חוק הבנק האירופי לשיקום ופיתוח ותקנות אמנת הבנק האירופי לשיקום ולפיתוח (פרישה והשעיית חברות, השעיה זמנית, סיום פעילות, חסינויות, זכויות יתר ופטורים), שמכוחו.

לימור

 

 

 

 

From: Ira Pinto
Sent: Wednesday, July 24, 2013 5:10 PM
To: Limor Toussia Cohen
Subject: הענקת אישיות משפטית לארגון זר

 

הי לימור,

 

רציתי להתייעץ איתך לגבי האפשרות להכיר בארגון זר כאישיות משפטית לצורך הענקת פטור ממסים (בכפוף לאישור רשות המסים) – האם נדרשת לשם כך חקיקה מיוחדת או שניתן לתת הכרה גם ללא חקיקה. מדובר בגוף אירופי בשם ERIC (European Research Infrastructure Consortium) שישראל צפויה להצטרף אליו באופן רשמי בקרוב (רצ"ב נוסח ההצהרה שנצטרך לחתום עליה לעניין ההכרה באישיות משפטית). אשמח לשמוע מה דעתך ואני כמובן לרשותך אם את צריכה פרטים נוספים.

 

תודה וד"ש חמה,

אירה