Date : 3/12/2012 9:50:51 AM
From : "ira pinto"
To : "kerizw@antidrugs.gov.il"
Subject : ‏‏RE: שאלות בנוגע להעברת מידע ממערכת ניטור לסמים ואלכוהול

הי קארי
לא אהיה במשרד עד יום ראשון, אז נראה לי עדיף שתעבירי ישירות לליאת.
אין לי כאן את המייל שלה, אבל יכול להיות שכיתבתי אותך לאחד המיילים הקודמים שלי אליה.
תגידי לי אם את לא מוצאת ואנסה להשיג.
כל טוב,
אירה
________________________________________
מ: kerizw@antidrugs.gov.il [kerizw@antidrugs.gov.il]
‏‏נשלח: יום שני 12 מרץ 2012 11:08
עד: IraP@justice.gov.il
‏‏עותק לידיעה: HilaE@justice.gov.il; shahar.fertig@gmail.com; harelyos@antidrugs.gov.il; harelyos@netvision.net.il
‏‏נושא: RE: שאלות בנוגע להעברת מידע ממערכת ניטור לסמים ואלכוהול

אירה שלום רב,

בהמשך לשאלות שלנו על העברת מידע בין גופים ממשלתיים, ךנתקלנו במקרה – ואני מניחה שהוא הראשון מני רבים – בו ביקשנו אומנם נתונים אגרגטיביים, אך מספר המקרים קטן כל כך שהמקור מהסס למסור לנו אותו. דרך אגב, גם שמעתי ממקור בגוף אחר שהם נותנים שלא למסור מספר מדויק של תיקים כאשר מדובר בפחות מכמה מטופלים. לדוגמה, אם רק 3 אנשים באזור ירושלים מקבלים סיוע כלשהו בעילת התמכרות לסמים, ייתכן וימסרו את מספר התיקים ברמה הלאומית ויחסמו את האפשרות לרדת לרזולוציה אזורית.

כדי שנשכיל להתמודד עם מצבים אלה, אני מעוניינת לדעת אם יש תקנות או נהלים לגבי מספר מינימאלי של מקרים שמתחתיו אסור למסור מידע, אפילו אם מדובר בנתונים בלתי מזוהים, או שמא הדבר נתון לשיקול הדעת של היועץ המשפטי שאותו ארגון.

אם עדיף מבחינתך שאתכתב ישירות עם ליאת בן מאיר שלום, בבקשה רק תאמרי לי ותשלחי לי את כתובת הדואל שלה. חן חן.

בכבוד,

קארי
From: Ira Pinto [mailto:IraP@justice.gov.il]
Sent: Sunday, December 25, 2011 4:46 PM
To: keri zelson warshawsky
Cc: Hila Echerman; Ruth El-Roy
Subject: FW: שאלות בנוגע להעברת מידע ממערכת ניטור לסמים ואלכוהול

שלום קרי,

אנא ראי תשובה לשאלותיך בנושא הגנה על מידע אישי שקיבלתי מהרפרנטית הרלוונטית במשרד המשפטים, מקווה שזה עוזר לכם.

אני לרשותך לכל שאלה נוספת,
כל טוב,
אירה

________________________________
From: Liat Ben-Meir Shalom
Sent: Sunday, December 25, 2011 4:41 PM
To: Ira Pinto
Cc: Hila Echerman
Subject: RE: שאלות בנוגע להעברת מידע ממערכת ניטור לסמים ואלכוהול
אירה שלום,

אני מתנצלת על העיכוב במענה.

לגופו של עניין, ככל שמדובר במידע אגרגטיבי ברור שאין מדובר במידע אודות אדם.

"מידע" מוגדר בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות כ"נתונים על אישיותו של אדם, מעמדו האישי, צנעת אישותו, מצב בריאותו, מצבו הכלכלי, הכשרתו המקצועית, דעותיו ואמונתו."
נוסף לכך נעשה שימוש בסעיף 2(9) לחוק הגנת הפרטיות בתיבה "ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם" אשר פורשה באופן מרחיב בפסיקה (ראי ע"א 439/88 ונטורה).

חשוב לציין שההגדרה בדירקטיבה האירופית מתייחסת לאדם מזוהה או ניתן לזיהוי, ובכך היא מרחיבה יותר מאשר ההגדרה שלנו. אף שמהותית גם אנחנו מתייחסים פעמים רבות למידע הניתן לזיהוי באמצעים סבירים - למשל כשיש מפתח זמין - כמידע וקובעים לגביו הסדרים מתאימים. כך לדוגמא במאגר הביומטרי, במאגר מידע על תנועות של משתמשים בכרטיס חכם בתחבורה ציבורית וכיוצ"ב. המשמעות של הדברים היא שככל שמדובר במידע מזוהה על אדם - לאו דווקא דרך שם ומספר זהות אלא למשל דרך מפתח נגיש, יש להתייחס אליו כמידע אישי.

במענה לשאלות שלמטה, ככל שמדובר במידע אודות אדם, חוק הגנת הפרטיות עוסק בהעברת מידע בין גופים ציבוריים בפרק ד' בו ובתקנות שלפיו (מענה לשאלה 3), ותקנות הגנת הפרטיות (העברת מידע אל מאגרי מידע שמחוץ לגבולות המדינה), התשס"א-2001 מסדירות את העברת המידע לחו"ל (מענה לשאלה 2). לעיתים יש דין פרטני המתייחס לנושא. (ראי למשל חוק ניירות ערך, חוק איסור הלבנת הון, חוק מרשם תורמי מח עצם וכו'). כמובן שיש הסכמים שונים בנושאים שונים (שאלה 1), לעניין זה מן הסתם אתן תוכלנה להרחיב (למשל הסכמים לשת"פ בנושאי מכס).

הערות אחרונות:
1. הפונה התייחסה מפורשות למידע אגרגטיבי ולא סטטיסטי ולכן נראה לי שאין מדובר במקרה שאפשר לחלץ ממנו מידע על אדם זה או אחר.
2. הנחתי שאין מדובר במידע רלוונטי לסודות מסחריים.

בברכה,
ליאת


________________________________
From: Ira Pinto
Sent: Monday, October 24, 2011 5:05 PM
To: Liat Ben-Meir Shalom
Cc: Hila Echerman
Subject: שאלות בנוגע להעברת מידע ממערכת ניטור לסמים ואלכוהול
שלום ליאת,

אני מבקשת להפנות אליך מספר שאלות שהועלו בפנינו על ידי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול בהקשר של העבודה שלהם מול האיחוד האירופי. במסגרת הרשות מוקמת כיום מערכת ניטור לאומית לסמים ואלכוהול, שצפויה לאסוף ולעבד נתונים הקשורים לשימוש בסמים ואלכוהול מגורמים ממשלתיים שונים, ובין היתר, היא צפויה להעביר חלק מהנתונים לסוכנות האירופית המרכזת את הטיפול בנושא הזה באיחוד האירופי (EMCDDA).

למיטב הבנתי, מדובר במידע סטטיסטי שיכלול מספרים, פילוחים, מגמות וכו', והוא לא יכלול מידע אישי, אך ליתר ביטחון אשמח לקבל את התייחסותך לנושא, ובפרט לשאלות המובאות בהמשך (למעט שאלה 4 שאיננה רלוונטית). כמו כן, אנשי הרשות ביקשו לקבל הבהרה באשר לסוגי המידע שייחשבו למידע אישי אשר מצריכים התייחסות מיוחדת בהקשר של הגנה על פרטיות.

תודה מראש וכל טוב,
אירה


________________________________
From: rut_el@antidrugs.gov.il<mailto:rut_el@antidrugs.gov.il> [mailto:rut_el@antidrugs.gov.il]
Sent: Monday, October 24, 2011 2:20 PM
To: Ira Pinto
Subject: FW: הסכמים בינלאומיים לגבי שיתוף מידע עם גופי האיחוד האירופי בכלל ועם ה-EMCDDA בפרט


From: keri zelson warshawsky
Sent: Monday, October 24, 2011 11:46 AM
To: Ruth El-Roy
Subject: FW: הסכמים בינלאומיים לגבי שיתוף מידע עם גופי האיחוד האירופי בכלל ועם ה-EMCDDA בפרט

רותי שלום

מאחר והתחלנו בנושא במהלך החגים האינסופיים, אני שולחת שוב את הסוגיות שעלו מתוך פגישות עם שותפים למערכת הניטור לקראת פגישתך עם המחלקה להסכמים בינלאומיים ביום ד'. אפילו אם אי אפשר לקבל את כל התשובות מיד, חשוב להתחיל את תהליך הבירור ולקבל כתובת לשאלות נוספות.

חן חן,

קארי

From: keri zelson warshawsky
Sent: Tuesday, October 11, 2011 3:51 PM
To: Ruth El-Roy
Cc: yossi harel-fish
Subject: הסכמים בינלאומיים לגבי שיתוף מידע עם גופי האיחוד האירופי בכלל ועם ה-EMCDDA בפרט

רות שלום רב,

במפגשי לשכת המדען הראשי של הרשות עם שותפינו למערכת הניטור לאומית לסמים ואלכוהול, עלו כמה סוגיות לגבי שיתופי מידע מצד גופים ממשלתיים. שיתוף הפעולה של הרשות עם ה-EMCDDA של האיחוד האירופי משמעו בעיקר העברת נתונים ישראליים למטה הארגון בליסבון. נשאלות השאלות הבאות:


1.       האם חלים הסכמים בינלאומיים כלשהם על העברת נתונים?

2.       האם קיימות מגבלות בחוק הישראלי בענייני שיתופי מידע בינלאומיים?

3.       האם קיימים מגבלות בחוק או במדיניות כלשהי לגבי שיתוף מידע בין-משרדי פורמאלי בין גורמים ממשלתיים בישראל?

4.       ישראל נמצאת במעמד שונה לכאורה ממדינות האיחוד האירופי המחוייבות דיווח לאיחוד בענייני סמים. אך האם הצטרפות ישראל ל-EMCDDA מחייבת אותנו משפטית לפעולות כלשהן, כגון מסירת מידע? עלינו להבין בדיוק למה אנו מתחייבים ומחייבים למעשה את שותפינו למערכת.

5.       כיצד העובדה שאיננו מתעסקים באיסוף פרטים מזהים (שמות, ת"ז וכו') אלא במידע אגרגטיבי, משפיע על הסוגיות הנ"ל?

תודה מראש על הסיוע בהבהרת סוגיות אלה בהקדם כדי שנוכל לבנות את מערכת הניטור באופן שהולם את חוקי ישראל והסכמיה הבינלאומיים ולהעביר את המידע בעניין זה הלאה לשותפינו. חן חן.

בברכת חג סוכות שמח,


קארי

ד"ר קארי זלסון ורשבסקי
מנהלת מיזמים
לשכת המדען הראשי
הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול

טל': 02-5675941
נייד: 054-7837067
keri@antidrugs.gov.il<mailto:warshawsky@bezeqint.net>