היי,
אפשר לבקש ממך להשיג את הטופס לצורך קבלת נקודות זיכוי ולשלוח לי בפקס?
וגם רציתי לשאול אם יצא לך לבדוק עם נסים לגבי ביטוח לאומי או להחתים אותו על הטופס?
תודה!!!
-----העברת עותק על ידי ira pinto/mail2 בתאריך 28/10/2010 11:49 -----
אל: "Justice-All Around" <Justice-AllAround@justice.gov.il>
מאת: "Merav Zaken-Cohen" <MeravZ@Justice.gov.il>
תאריך: 27/10/2010 19:05
נושא: עובדות בחופשת לידה/שמירת הריון וחופשה ללא תשלום - הנחיות
עובדות יקרות,להלן רענון ההנחיות:שמירת הריוןמחלקת המשכורת ממליצה להגיש בקשה לשמור על הזכויות הסוציאליות בשמירת הריון. ללא בקשה מהעובדת, מחלקת המשכורת לא תעשה זאת.על העובדת להגיש, יחד עם הבקשה, את הטופס מביטוח לאומי המאשר את שמירת ההריון. עם ביצוע החישוב, העובדת תידרש להעביר תשלום למחלקת המשכורת בגין הפרשת העובדת.חופשת לידהמחלקת המשכורת ממליצה לכל יולדת למלא סמוך ללידה "טופס שינויי פרטים אישיים" שם יצויין תאריך הלידה ומספר הזהות של הרך הנולד. הודעה זו תזכה את היולדת בחצי נקודת זיכוי עבור כל שנת המס בה נולד (חשוב בעיקר ליולדות בסוף שנת המס). את הטופס יש לקבל אצל אמרכל היחידה ולשלוח למחלקת המשכורת באמצעותו.עובדות שלא דיווחו בזמן על זהות הילד, יוכלו לגשת לפקיד שומה ולהזדכות על נקודות הזיכוי המגיעות להן בעבור שנים קודמות.חופשה ללא תשלוםלפי הוראות המוסד לביטוח לאומי, על המעסיק להעביר בחודשיים הראשונים של החל"ת דמי ביטוח לאומי בשיעור 34% מהשכר הממוצע במשק, נכון להיום 267 ש"ח, בשם העובדת. העובדת תידרש להחזיר סכום זה למשרד. כמו כן, עובדת אשר יוצאת לחופשה ללא תשלום למעלה מחודשיים, תפנה למוסד לביטוח לאומי להסדיר התשלומים לשאר התקופה.חישוב המס בעת שמירת הריון, חופשת לידה וחופשה ללא תשלום אחרי לידהמערכות השכר אינן מסוגלות לחשב את המס השולי הנכון לעובדת השוהה בחופשת לידה/שמירת הריון ו/או חופשה ללא תשלום וזאת מכיוון שאין מידע לגבי השתכרות העובדת בחודשים אלה.אנו ממליצים להעביר למחלקת המשכורת את פירוט התשלומים עבור שמירת הריון ודמי לידה על מנת שנוכל לחשב את המס המדוייק. כמו כן, עובדת בחופשה ללא תשלום, שאינה משתכרת בתקופה זו מגורם כלשהו, תצהיר על כך בטופס 101 (ניתן להוריד מאתר מס הכנסה). אנו נבצע חישוב המס המדוייק וככל שיהיו החזרי מס, אנו נזכה את העובדת (ברוב המקרים ישנם החזרי מס).עובדת שנעדרה בתקופה המתפרסת על שתי שנות מס, תוכל לפנות לפקיד שומה לקבלת החזרים.שיהיה לכולן בשעה קלה ובמזל טוב.בברכה,מירב כהן-זקןמנהלת תחום בכיר (משכורת)משרד המשפטיםהעתק: מר עמי טלמור, חשב המשרד