Date : 8/5/2013 7:07:55 AM
From : "ira pinto"
To : "Ira Pinto"
Subject : ‏‏FW: פניית משרד החוץ בעניין ארגון ה- CERN


 

 

אנא השיבו לכתובת irap@justice.gov.il

Please reply to irap@justice.gov.il

מ: Tamar Calahorra ‏[TamarC@Justice.gov.il]‏
‏‏נשלח: יום שני 05 אוגוסט 2013 10:00
‏‏אל: Yael Weiner
Cc: Itai Apter; ira pinto; Erez Kaminitz; Tal Yankelevich; Ronnie Neubauer
‏‏נושא: פניית משרד החוץ בעניין ארגון ה- CERN

יעל שלום,

 

לאחר שבחנו את פרוטוקול החסינויות של ארגון ה- CERN ואת שאר החומרים ששלחתם, ובשים לב לחשיבות של הפיכתה של מדינת ישראל

לחברה קבועה ומן המניין, איננו רואים מניעה להחיל את החסינויות העומדות לארגון, לעובדיו ולנציגי המדינות החברים בו גם על עובדי

הארגון שהם אזרחים ישראלים, כאמור במכתבו של משרד החוץ – במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בשניים בלבד.

 

נציין, כי על פי פרוטוקול החסינויות, החסינות לעובדי הארגון ניתנת עבור מעשים שהם עושים במסגרת מילוי תפקידם בארגון ולשם כך,

(לרבות דברים שנאמרים ונכתבים במסגרת זו), והיא אינה מיועדת לתועלתם האישית, ולכן אף ניתנת להסרה (במקרים חריגים אף יש חובה

להסירה). לכן, אף שהיא חלה על פי לשונה גם על נזקים לגוף (למעט בשל תאונות דרכים), הרי שבשים לב לטיב הפעילות של הארגון – מחקר

מדעי – לא נראה שהדבר בעייתי. זאת, במיוחד גם לאור העובדה, שהארגון פועל באירופה, ולפיכך אינו עלול לסכן צדדי ג' שהם אזרחים

ישראלים, כך שלא יהיה מצב שבו עובד ישראלי של הארגון יגרום נזק  לאזרח ישראלי.

 

לאור האמור לעיל, ובשים לב לכך שלמעשה אין לישראל כוח מיקוח בנקודה זו, אנו סבורים שיש להמליץ על החלת החסינות העומדת

לארגון ועובדיו גם על עובדים שהם אזרחי ישראל.

 

בברכה,

 

תמר קלהורה