Date : 10/2/2011 5:40:13 PM
From : "ira pinto"
To : "Hila Echerman"
Subject : RE: מפגש בנובמבר בבריסל של תת הועדה המשפטית עם האיחוד האירופי

גיא שלום,
קיבלנו אישור סופי לתאריך בסוף נובמבר מהשגרירות בבריסל רק מעט לפני החג, לכן פניתי אליך כעת. יש לנו כמעט חודשיים להכנות תת הוועדה, כאשר אנו כבר מתורגלים בהכנות משנים קודמות.
בנוגע למשתתפים, עדכנו את הגורמים המרכזיים שמשתתפים מזה שנים במפגשי תת ועדה זו באשר לאפשרות של התכנסותה סביב התאריך בנובמבר שנמסר לנו ע"י השגרירות, כך שאנו מקווים שיהיה באפשרותם לקחת חלק במפגש במידה והדבר יתאפשר מבחינת המשרד.
אשמח להנחיות,
הילה




From: Hila Echerman [hila.echerman@gmail.com]
Sent: Sunday, October 02, 2011 7:00 PM
To: Ira Pinto
Subject: Re: מפגש בנובמבר בבריסל של תת הועדה המשפטית עם האיחוד האירופי

גיא שלום,
קיבלנו אישור סופי לתאריך מהשגרירות בבריסל מעט לפני החג, לכן פניתי אליך כעת. יש לנו כמעט חודשיים להכנות תת הועדה, כאשר אנו כבר מתורגלים בהכנתה משנים קודמות.
בנוגע למשתתפים, טנטטיבית, עדכנו את הגורמים העיקריים המשתתפים מזה שנים במפגשי תת ועדה זו באשר לאפשרות התכנסותה סביב התאריך שנמסר לנו ע"י השגרירות בנובמבר.
אשמח להנחיות,
הילה
  

2011/10/2 Guy Rotkopf <GuyRo@justice.gov.il>
מדוע רק כעת אנו מתעדכנים בכך? זה ממש החודש.
 
תומר - אנא רכז הטיפול בנושא.
 
ד"ר גיא רוטקופף, עו"ד         Dr. Guy Rotkopf, Adv                                                                                                                                                                                                                                 
     המנהל הכללי                 Director General
   משרד המשפטים              Ministry of justice
 


From: Hila Echerman
Sent: Sunday, October 02, 2011 12:37 PM
To: Guy Rotkopf
Cc: Mancal; Ira Pinto; Chana Leib
Subject: מפגש בנובמבר בבריסל של תת הועדה המשפטית עם האיחוד האירופי

גיא שלום,

 

אני שמחה לעדכן כי ביום 23.11.2011 יתקיים בבריסל המפגש החמישי של תת-הוועדה המשפטית בין ישראל לבין האיחוד האירופי. בראש תת-הוועדה עומד משרד המשפטים והיא מורכבת מנציגים ישראלים ונציגים אירופים. אנו רואים במפגש הקרוב של תת-הוועדה הזדמנות לחדש את הדיאלוג המקצועי עם האיחוד בנושאים שעומדים על הפרק ולעשות צעד משמעותי לקידום שיתוף הפעולה המשפטי עם האיחוד. לשם כך אנו מייחסים חשיבות רבה להשתתפותם במפגש זה של נציגים ישראליים בתחומים המרכזיים אשר יעלו בתת הועדה אשר יוכלו לתרום רבות לדיונים: בתחום הגנה על מידע אישי – מר יורם הכהן או מי מטעמו; בתחום המאבק בסחר בבני אדם – גב' רחל גרשוני או מי מטעמה; בתחום מניעת הלבנת הון ומימון טרור – מר פול לנדס או מי מטעמו. כמו כן, אבקש לאשר את השתתפותי במפגש, בתור יו"ר תת-הוועדה והגורם המרכז את פעילותה, כמו גם את נושא שיתוף פעולה משפטי עם האיחוד האירופי באופן כללי.

 

רקע

תת הועדה המשפטית היא אחת מעשר תתי ועדות שהוקמו בשנת 2005 במסגרת תהליך "מדיניות השכנות האירופית" של האיחוד האירופי ( European Neighbourhood Policy- ENP), המהווה כיום את המסגרת העיקרית לשיתוף פעולה בילטראלי בין ישראל לבין האיחוד, אשר מתבצע בהתאם לתוכנית עבודה (Action Plan) שסוכמה בין הצדדים בשנת 2004 (רצ"ב). תוכנית העבודה מפרטת מגוון רחב של תחומים לשיתוף פעולה בין ישראל לבין האיחוד, ובין היתר נכלל בה פרק של שיתוף פעולה בענייני משפט וביטחון פנים (פרק 2.4). תת-הוועדה המשפטית הוקמה במטרה ליישם את היעדים הקבועים בפרק המשפטי של תוכנית העבודה.  

 

מאז הקמתה, פועלת תת-הוועדה המשפטית לקידום ערוצי שיתוף פעולה מקצועיים בין ישראל לבין האיחוד האירופי במגוון תחומים משפטיים הנכללים בתוכנית העבודה, כגון מאבק בסחר בבני אדם, מניעת הלבנת הון ומימון טרור, הגנה על מידע אישי, שיתוף פעולה חוצה גבולות בין גורמי תביעה וחקירה, לרבות שיתוף פעולה במסגרת הארגונים האירופיים Europol ו-Eurojust, הגירה ומקלט מדיני, מאבק בפשע מאורגן, מלחמה בסמים ונושאים רבים נוספים.

 

כתוצאה מפעילותה של תת-הוועדה, בשיתוף עם עבודה מאומצת של אנשי היחידה להסכמים בינלאומיים וגורמים מקצועיים במשרד המשפטים ובמשרדים נוספים, חלה לאורך השנים התקדמות ניכרת בחלק מהנושאים האמורים. התחום של שיתוף פעולה משפטי אף נבחר על ידי הצדדים לאחד הנושאים המרכזיים לשדרוג היחסים בינם. בנוסף, האיחוד הציע לישראל בשנת 2008 כי תיחתם הצהרה משותפת בדבר חשיבותו של שדרוג שיתוף הפעולה המשפטי בין הצדדים, כאשר הצהרה זו צפויה לעגן, בין היתר, מפגשי עבודה קבועים בין הצדדים כולל בדרג מנכ"לים (מנכ"ל משרד המשפטים ומנכ"ל המחלקה המקבילה בנציבות האיחוד האירופי).

 

ואולם, בעקבות מבצע עופרת יצוקה האיחוד האירופי הפסיק את המהלכים בעניין השדרוג וצמצם את היקף שיתוף הפעולה המקצועי עם ישראל, ומאז מנסה ישראל להתניע את התהליך מחדש. כעת משרד החוץ, אשר מרכז את הטיפול במכלול הנושאים הקשורים ליחסים עם האיחוד האירופי, מבקש לנצל את המצב המדיני ולהתניע מחדש את תהליכי העבודה בין ישראל לבין האיחוד, ובפרט את תתי-הוועדות של ה-ENP, לרבות תת-הוועדה המשפטית.

 

תת-הוועדה צפויה להתכנס, כאמור, ב-23 בנובמבר 2011 בבריסל (מפגשי תת-הוועדה מתקיימים בירושלים ובבריסל, לסירוגין, וכיוון שהמפגש האחרון התקיים בשנת 2009 בירושלים, מקום המפגש הנוכחי נקבע בבריסל). סדר היום של תת-הוועדה טרם נקבע, אך צפוי להיכלל בו, בין היתר, דיון מקצועי בנושאים של הגנה על מידע אישי, מניעת הלבנת הון ומימון טרור, סחר בבני אדם ועוד. כמו כן, תת-הוועדה צפויה לדון בהצהרה המשותפת בדבר חשיבות שדרוג היחסים בתחום זה והן בתכנים המקצועיים של תוכנית העבודה החדשה שתחליף את התוכנית הקיימת.

 

אני כמובן לרשותך לכל שאלה או מידע נוסף.

כל טוב,

הילה