היי,
זה מה שאני מציעה לשלוח לציקי, אנא ראי את ההערות במסמך הרצ"ב ואת המכתב אליה (כבר בדקתי לגבי ההצהרה, זה היה ב-2008), אשמח לשמוע אם יש לך הערות. אולי צריך לרכך
חלק מההערות בתוך המסמך, לשיקולך.
המשך הדיון על הנושא מתקיים היום (26/7), כדאי לשלוח לה את זה כמה שיותר מהר.
אני מתכוונת להגיע יחסית מוקדם, ובכל מקרה דברי איתי בכל שעה אם יש לך שאלות.
לילה טוב,
אירה
שלום ציקי,
המסמך החדש ששלחת הפתיע אותנו בגישה המצמצמת שהוא נוקט בה ביחס ליוזמות לשת"פ שרובן כבר נדונו במסגרת תת הוועדה המשפטית, ולתחושתנו הוא מחזיר את נקודת המוצא של
הדיון המקצועי שנים אחורה... הדבר נכון הן לשת"פ מקצועי עם האיחוד והן לתחומים שבהם ביקשנו את עזרת האיחוד בקידום נושאים שונים מול המדינות החברות. גם לא ברור לנו מדוע בחלק השני של הטבלה, המתייחס לתחומי שת"פ פוטנציאליים שמעבר לתוכנית העבודה הקיימת, הם מציינים לגבי
הצעות שלנו, שגם הן כבר נדונו בתת הוועדה, כי הן אינן נכללות בגדר תוכנית העבודה הנוכחית (לדוגמה בתחום הסחר בבני אדם).
מכל מקום, הוספנו מספר הערות, רצ"ב (מסומנות באדום).
נקודה נוספת - הנושא של הגנה על תשתיות קריטיות היה מטופל באופן היסטורי על ידי משרד החוץ (נושא שהופיע תחת הכותרת Specific actions to combat
terrorism in the JHA field), ובשעתו היה קיים רצון בנציבות לקיים דיאלוג בלתי פורמלי בנושא. בינתיים נפתחה תוכנית פורמלית לשת"פ עם מדינות שלישיות, אך ככל הנראה הדגשים בה השתנו. כיום מרכז את הנושא שי כהן מהאגף האסטרטגי, אך טרם הספקנו לשוחח עמו.
בנוסף יצויין כי ישראל בוחנת היום אפשרות להצטרף לתוכנית SHARE ERIC של האיחוד (פרויקט רב שנתי שעניינו מחקר מקיף בנושא זיקנה). מי שמרכז את הנושא בישראל הוא המשרד לענייני אזרחים ותיקים. לשיקולכם אם להוסיף את הנושא לטבלה.
תודה וכל טוב,
אירה