שלום רב,
בזמנו ה-EU
וישראל חתמו על הרצ"ב בראשי תיבות. דובר כבר אז בין הצדדים על כך שבהזדמנות יקיימו חתימה חגיגית מלאה ברמת שר/נציב. כעת
ISA מנסה לתאם טקס כזה למועד ביקורו של הנציב בארץ וזה אמור לצאת אל הפועל ככל הנראה
ב-21-22.10.13. לעניין זה 2 שאלות בדיני אמנות:
·
האם השר/הנציב חותמים שוב בחתימה מלאה על אותו מסמך ממש שכבר נחתם בראשי תיבות?
·
הייתה הצעה שגם סוכנות החלל הארופי יחתום עכשיו על ההסכם, ואם כך ירצו ככל הנראה שגם ראש
ISA מנחם קדרון ישוב ויחתום בחתימה מלאה. חתימת
ESA
נראית לי בעייתית מאד ולא מעשי. הרי צירוף צד חדש להסכם יחייב, מן הסתם, את פתיחתו מחדש. אני מניח לצורך העניין יהיו ל-ESA
הערות לנוסח הקיים (ולכל הפחות הערות פורמאליות שנובעות מעצם צירופה להסכם והמבנה שלה כארגון בין-ממשלתי העושה מאמצים, לפחות לפי נסיוני, כדי להיבדל מה-EU).
יחד עם זאת, אני תוהה שאם אין דבר כזה "חתימת כבוד" או "נחתם במעמד" כדי ש-ESA תוכל לחתום "בשביל הכבוד" מבלי שהיא צד להסכם?
בברכה,
גבריאל מאיר, עו"ד
_______________________
סגן בכיר ליועצת המשפטית, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד התרבות והספורט
משרדי הממשלה, הקריה המזרחית בניין ג' | ת.ד 49100 | ירושלים 91490
טלפון:
02-5411196 | פקס:
02-5819836
|gavrielm@most.gov.il