Date : 9/16/2013 5:57:48 AM
From : "Hila Kugler-Ramot"
To : "Ira Pinto"
Subject : FW: GNSS- טיוטת פניה למשרד החוץ
Attachment : ISERD-GNSS MOU EU - Initialed Copy;


הי J בטיפולך תחת הסכמי חלל נכון?

 

From: Gavriel Myers [mailto:gavrielm@most.gov.il]
Sent: Sunday, September 15, 2013 4:48 PM
To: אופיר פלג (Ophir.peleg@mfa.gov.il)
Cc: Shahar-Ben Ami Keren (kerens@mfa.gov.il); Ira Pinto; Hila Kugler-Ramot
Subject: FW: GNSS- טיוטת פניה למשרד החוץ
Importance: High

 

 

 

שלום רב,

 

בזמנו ה-EU  וישראל חתמו על הרצ"ב בראשי תיבות. דובר כבר אז בין הצדדים על כך שבהזדמנות יקיימו חתימה חגיגית מלאה ברמת שר/נציב. כעת ISA  מנסה לתאם טקס כזה למועד ביקורו של הנציב בארץ וזה אמור לצאת אל הפועל ככל הנראה

ב-21-22.10.13. לעניין זה 2 שאלות בדיני אמנות:

 

·         האם השר/הנציב חותמים שוב בחתימה מלאה על אותו מסמך ממש שכבר נחתם בראשי תיבות?

 

·         הייתה הצעה שגם סוכנות החלל הארופי יחתום עכשיו על ההסכם, ואם כך ירצו ככל הנראה שגם ראש ISA מנחם קדרון ישוב ויחתום בחתימה מלאה. חתימת ESA נראית לי בעייתית מאד ולא מעשי. הרי צירוף צד חדש להסכם יחייב, מן הסתם, את פתיחתו מחדש. אני מניח לצורך העניין יהיו ל-ESA הערות לנוסח הקיים (ולכל הפחות הערות פורמאליות שנובעות מעצם צירופה להסכם והמבנה שלה כארגון בין-ממשלתי העושה מאמצים, לפחות לפי נסיוני, כדי להיבדל מה-EU). יחד עם זאת, אני תוהה שאם אין דבר כזה "חתימת כבוד" או "נחתם במעמד" כדי ש-ESA תוכל לחתום "בשביל הכבוד" מבלי שהיא צד להסכם?

 

בברכה,

גבריאל מאיר, עו"ד 

_______________________

סגן בכיר ליועצת המשפטית, משרד המדע והטכנולוגיה, משרד התרבות והספורט

משרדי הממשלה, הקריה המזרחית בניין ג' | ת.ד 49100 | ירושלים 91490 

טלפון: 02-5411196 | פקס: 02-5819836 |gavrielm@most.gov.il