הי ישראל
לא הבנתי מי החליט שנושא השביל קשור לדיון הכללי של השבילים ומתי ההחלטה הזו התקבלה?
לגבי יורם - אני לא אעשה כלום. כבא הסברתי לך שמה שנעשה - נעשה, ואין מה לעשות אלא לחיות עם זה. הוא לא אשם שלא היה כל פיקוח וכל אחד עשה מה שהוא רוצה. אי אפשר לדרוש ממנו כיום לפרק את הדק (שאגב הוא עם יסודות ומחייב היתר בנייה) כי זה גם יפתח תיבת פנדורה לגבי שאר הבניות הלא חוקיות שנעשו בקיבוץ ואין לי כל עניין בזה.
לגבי היורשים - זה בהחלט עניין משפטי אבל זו לא היריעה לפרטה. בכל מקרה, ההנהלה מתכוונת לטפל בנושא הזה. מה שצריך להיעשות כרגע מבחינת תשתיות ייעשה בהתאם למה שנמצא בשטח היום ולא קשור למשהו עתידי, אלא אם מדובר במבנה היסטורי וכד'.
אני רוצה שנשוחח ותסביר לי בדיוק מה מתכוונים לעשות עם התשתיות מסביב לבית שלנו.
תודה
אורית
הי ישראל,
ההבטחה היתה עוד בזמנו של ניב רונן וממש לא היתה בכתב...וכמובן אח"כ אושררה ע"י בני לאחר שהארונות כבר הותקנו.
כל מה שאושר - אושר ואין מה לעשות באם זו טעות או לא - כך מבחינתי.
כל עוד אין שיוך חוזי (מה שיש לנו) הקרקע של הקיבוץ ואין כל זכויות ליורשים. זו טעות משפטית לחשוב כך.
אני לא יודעת מי זה רמזי אבל המדידות בוצעו מבחינתי ואושרו ולא נתבקשתי לעשות דבר על ידי אף אחד. באם תיקנת משהו ללא ידיעתי במועצה המקומית זהו הליך לא תקין בעיני.
אין לי תיק בנייה בגלל שהוא אבד בזמן ההעברה. החומר נמצא בועדה המקומית.
לא זכור לי שמישהו שאל אותי באם יורם יכול לבנות דק עד למגרש שלי ועל חצי מהשצ"פ ועד היום אין כל תוכניות מאושרות למבנה הזה. כך שנעשו מספיק דברים בקיבוץ ללא היתר ובחריגה ואין מה לעשות זה הנתונים בשטח.
באם היורשים ירצו לבנות קיימת לי הזכות להתנגד למה שאחשוב שצריך, ללא קשר למה שרשמת ולמה שהיה עד ליום שהזכות תועבר לידם (באם זה יקרה בכלל מתישהוא).
לגבי השביל - התשובה שלך אינה ברורה. עם כל הרצון הטוב שלי, רצון של זה או אחר לשנות אינו יכול להיות המחליט. השביל הוא עובדה קיימת בתב"ע. בחרנו את הבית בגלל שידענו שעובר בצד הזה שביל להולכי רגל ותו לא. יש העברה תקציבית לביצועו ואי לכך נא פעל לקידום הנושא. איני מוכנה להמתין מעבר לשנים הרבות שהמתנו (מ- 2008) והדיון הציבורי אינו רלוונטי לגבי השביל הזה, מה גם שלא הוצע משהו ספציפי לגביו. באם הינך חושב אחרת נא פנה לרוני וניר שיבחנו באם אכן אתה צריך להמתין עם זאת ואז לפי החלטתם אבחן את המשך צעדיי בנושא.
המשך יום נעים
אורית
מ: Israel Lavy [israel8261@gmail.com]
נשלח: יום ראשון 04 אוגוסט 2013 16:01
אל: orit korin
נושא: Re: RE: קו חשמל
אורית שלום,
א. כבר כתבתי שהחשמל לא יעבור במגרשכם.אני לא מכיר הבטחה של מושקו שלא יעבירו תשתיות במגרש שלכם.אם יש כזו, אנא העבירי אלי צילום.עקרונית, כלומר תבע"ית, אסור לבנות ברצועה של 4 מטר מגבול המגרש בכלשטח הישוב הישן. זאת במטרה לאפשר העברת תשתיות בין המגרשים הצפופים.מותר לבנות בשטח זה כל דבר שגובהו פחות מ 40 ס"מ ושאין לו גג מלא (חנייה,דק, כניסה נוחה וכדומה). אתם "זכיתם" להיתר בניה של עד 3 מטר מקו מגרש,בגלל טעות בוועדה המקומית, שתוקנה זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד.זכויות היורשים (שהזכרת) אמורות להישמר במלואן ע"י וועדת תכנון בכל מקום שישנהבקשה מיוחדת או בעיה אחרת. כך פועלת הוועדה לפחות מיום כניסתי לתפקיד.היורשים לא נחותים במעמדם ולא ניתן להבטיח על חשבונם.ב. מאחר ואתם בניתם לפני כניסתי לתפקיד, אין לי תיק שלכם, שבו אמורים להיות כל המסמכים,כמו תכניות הבניה, היתר בניה, רישיון קבלן, ביטוח קבלן, היתר מועצה, הסכמות שונות אחרות.אשמח לקבל תיק כזה בצורה מסודרת ולהעבירו לארכיון, כמו שעשיתי עם כולם מיום כניסתילתפקיד ב 2007.סיבה מרכזית ליצירת התפקיד שלי מחדש (רכז בניה), הייתה מחסור בפיקוח על כל נושאהבניה, כולל התכנון.להזכירך, מאד קרוב לכניסתי לעבודה, הבהרתי לכם שיש להקטין במקצת אתהחנייה שלכם, כדי לאפשר מעבר צנרת חשמל למטה (צפונה).אני לא מכיר את נושא המודד, אבל יש לי תכניות מדידה של רמזי, שמדד את כל הקיבוץ,ובהן רואים חריגה קטנה של המדרגות שלכם (שגם גובהן מעל למותר).המשמעות היא, שהדייר שיבנה מצפונכם, יקבל אישור (אם יבקש) לבנייתמדרגות (או דק) שיגעו בשלכם.אני מסכים אתך, שהעברת ארונות החשמל הייתה לא נכונה ולא טובה.לצערי, זה נקבע לפני כניסתי לתפקיד.
ג. בנושא השביל: אכן לא הוצגו חלופות, אבל אנו בתוך דיון ציבורי על שבילים בקיבוץויש חברים שמבקשים לשנות את השביל או לפחות לדון עליו.אני מניח שנישאר עם התכנון התב"עי, אבל צריך לסיים את התהליך הפנימי בקיבוץ.
אשמח להיפגש ולענות לכל שאלה. רצוי שיהיו לפני תכניות הבניה שקיבלו היתר.
בברכה,ישראל לביא
2013/8/2 orit korin <oritko@mail.gov.il>
הי ישראל,
רק עכשיו התחברתי למייל של המשרד.
תודה על תשובתך.
מספר הערות:
א. כאשר הסכמנו שארונות החשמל והתקשורת יהיו בגבול מגרשנו במקום בין צור לעודד (למרות שבדיעבד זו הסכמה לרעתנו שכן שני הארונות עומדים בפתח ביתנו ובקיץ זו סכנת נפשות לגעת בהם - לפחות הייתם צובעים אותם בחומר מבודד כלשהו) נאמר לנו במפורש כי התשתיות לא יונחו מתחת למגרש שלנו אלא יעברו במגרש הגובל עימנו (לאור הידיעה שמדובר במגרש של יורשים ולא תהיה בעיה). אי לכך, נא עמדו בהבטחה זו ובכל מקרה לא ניתן לחפור בשטח שלנו בגלל המשטח חניה, המדרגות והגינה שגידרנו.
ב. התוכנית בנייה שלנו אושרה ולא נאמר לנו כי היתה חריגה כלשהיא. מעבר לכך, הבאנו מודד מטעמנו שמדד את המגרש ואישר את הבנייה. בשל כך מושקו הורה לרינה להחזיר לנו את הכסף של המדידה.
ג. למיטב ידיעתי לא הוצגו כל חלופות הנוגעות לשביל הגובל במגרש שלנו (בין טסלר למש' צדקה). באם הדבר אינו כך ולא הובא לידיעתי (או לידיעת כל הבתים הגובלים בשביל זה) זה לא תקין. באם הוצע שינוי כלשהוא מהאמור בתב"ע נא העבר אליי ולשאר החברים הרלוונטיים בדחיפות לצורך בחינתו על ידנו. לגבי השביל יש כבר סעיף תקציבי והוא אושר ולכן איני מבינה מדוע צריך לחכות לשאר השבילים ואיך זה קשור בכלל אחד לשני. נא הסברך בנושא זה בדחיפות.
בברכה
אורית
מ: Israel Lavy [israel8261@gmail.com]
נשלח: יום שלישי 30 יולי 2013 15:59
אל: orit korin
Cc: ניר
נושא: Re: קו חשמל
אורית שלום,
א. קו החשמל לא עובר בשטח שלך, אלא בגבולו. להזכירך, המדרגות שלךהן עד גבול המגרש ואולי מעט מעבר לו.הסימון שפורסם נעשה ביד חופשית, רק לשם המחשה, על הגבול בין המגרשים.אין לפרש אותו אחרת, גם אם הוא חורג לכאן או לכאן.
ב. בכל שיפוץ/הרחבה בקיבוץ חל איסור על בניה שגובהה מעל 40 ס"מ מעבר לקו בניין,כדי לאפשר מעבר של תשתיות בתחום של 6 מטר בין כל שני מגרשים לפי הצרכים.
ג. אנו בתהליך של החלטות על שבילים, כבישים, חניות. הוצגו לחברים חלופות,הנושא נדון בוועדת תכנון ויש להביאו לאישור סופי. לאחר מכן נבצע את השביל.
ד. לפני ביצוע השביל כפי שיוחלט, נבצע מדידה ונסמן את גבולותיו בשטח במדויק.
אני מקווה שעניתי על כל השאלות ואשמח לענות על שאלות נוספות.
בברכה,ישראל לביא
2013/7/30 orit korin <oritko@mail.gov.il>
ישראל שלום
א. על פי המפה שצרפת נראה כי קו החשמל עובר בתוך השטח שלנו? האם זה נכון? אם כן, אני כמובן מתנגדת לכך ונא שוחח עימי בנושא.
ב. לא הבנתי מדוע צריך לחכות עם השביל המתוכנן מטסלר עד צדקה להחלטות הקיבוץ? מה הקשר שלו לזה? לגביו כבר יש החלטה לפי התב"ע ונשאר רק לתכנן אותו. אמרתי כבר שכאשר תשבו עם המתכננים אני מעוניינת לקחת חלק בכך.
חיכינו מספיק זמן אין שום סיבה לדחייה נוספת. נא תגובתך בעניין זה.
המשך יום נעים
אורית