ניב שלום,
ראשית, אני מעריכה את פנייתך ודבריך.
שנית, דווקא מהאמור בדבריך אתה צריך להבין שזה בדיוק מה שעשיתי. אני לא מערערת על כך שהוחלט שהתשלום יהיה אפס (למרות שלדעתי זו לא היתה כוונת ההנהלה הקודמת וזו החלטה שלמעשה מייתרת את החלטתה) אלא אני כחברת הנהלה איני יכולה להסכים לכך שההנהלה עצמה לא תפעל במינהל תקין.
אין לי בעיה עם זה שדעתי להשית תשלום סמלי על החיילים, לא התקבלה. להיפך, דווקא אני יותר מכולכם רגילה לכך שדעתי לא מתקבלת ע"י בתי משפט בכל יום. זו הדמוקרטיה ואני מברכת עליה.
אבל לא יתכן שההנהלה תתכנס לדון בנושא מסויים ופתאום תחליט לבטל החלטה קודמת מבלי לנהל על כך דיון ומבלי להחליט על כך קודם לכן.
לציבור יש זכות לדעת שההנהלה הנוכחית החליטה לבטל את ההחלטה הקודמת ויש לו זכות לערער על כך. לא ניתן לשלול זאת ממנו.
לכן, אני ערערתי על דרך קבלת ההחלטה ולא על תוכנה. זה קשה לי לעשות זאת שכן אני חברת ההנהלה אך ההגינות מחייבת אותי לכך. אני לא אוכל לעמוד מול חברים ולהסביר להם מדוע ההנהלה התנהלה בצורה כזו, כאשר אני יודעת שהנוהל לקוי מיסודו.
באם ההנהלה תקבל החלטה, שבהמשך להחלטת ההנהלה הקודמת, השנה היא מחליטה שהתשלום של החיילים יהיה אפס וב- 1.1.14 הנושא יובא שוב להנהלה להחלטה בעניין גובה התשלום לגבי השנה הבאה, אז אני אסיר את הערעור.
באם ההחלטה נשארת כפי שהיא, לא אוכל להסירו.
אני מציעה שתבדקו שוב את ההתנהלות ותראו שהיא בניגוד לכללים ויש לבטלה.
אורית
אורית שלום
בראשית הדברים אני אדגיש שאת חופשיה לעשות כל דבר. לפני שאת בוחרת בפעולה אני רוצה לשתף אותך בדעתי בנושא ובניסיוני מקיבוצים אחרים.
לדעתי יכול להיווצר קושי גדול להנהלה לתפקד עם חברי ההנהלה יתחילו לערער על החלטותיה.
הנהלה נבחנת בכוחה להצליח להגיע באופן דמוקרטי להחלטה אחת שמחייבת את כולם. מחייבת לא במובן שזאת הופכת להיות דעתי ואני נלחם אליה, אלא מחייבת במובן שאני מבין שאנחנו גוף אחד שמורכב מהרבה פרטים וביניהם הרבה אינטרסים, פעם אני ברוב ופעם אני במיעוט אבל אני מאמין שהשיכולים הם ענייניים.
הנהלות, שפעלו תחת הנחת העבודה שלא משנה מה נחליט, מישהו יערער לשיחה הגיעו מהר מאוד למצב שבו הם מפסיקות להיות רלוונטיות. כדי להיות רלוונטית בעיני הציבור, הנהלה צריכה לשמור על הערכה בציבור שהיא מקימת תהליך החלטות נכון ושוקלת את כל השיקולים בדרכה לקבל החלטה.
מה יחשוב אלינו חבר הקיבוץ, שפעם הבאה נחליט בניגוד לדעתו, אם מתוך חברי ההנהלה יש החושבים שהיא לא מסוגלת לקבל החלטות ענייניות, למה שאני אסמוך אליהם.
אין זה אומר שכל מה שנחליט יתקבל בהסכמה של כל החברים. אין זה אומר שלא יערערו אף פעם על החלטותינו. אין זה גם אומר שכאשר יש ערעור הכל מתפרק, גם אם הוא של חבר הנהלה.
מה שאני רק רוצה שהדברים הללו יעמדו לנגד עיניך כשאת מקבלת החלטה.
בברכה
ניב תורן
From: Orit Korin [mailto:OritKo@Justice.gov.il]
Sent: Tuesday, January 15, 2013 10:34 AM
To: 'דגנית'; mendels@rmh.org.il; yifat_2@netvision.net.il; hinuch@rmh.org.il; malkilavi@gmail.com; ronen.benhaim7@gmail.com;
האס יוחאי; yochayh@gmail.com; hakim@rmh.org.il; tzipih@rmh.org.il; levskytrading@rmh.org.il;
מלכי לביא; archion@rmh.org.il;
ניר; masha@rmh.org.il; korinso@zahav.net.il;
רוני; רעיה; aries@rmh.org.il; n_toren@rmh.org.il; nivtoren@017.net.il
Subject: RE: פרוטוקול ישיבת הנהלה 1 - 13.1.2013
ניר וכולם שלום,
לגבי החיילים, ההחלטה צריכה להיות תחומה בזמן מכיוון שהיא סותרת החלטת הנהלה קודמת. צריך להחליט כל שנה בכמה לחייב (גם אם יחליטו בסופו של דבר שהחיוב הוא אפס).
מעבר לכך, אני מודיעה שאני מגישה ערעור על ההחלטה שכן לדעתי, התקבלה באופן לא חוקי שנוגד את החלטת ההנהלה הקודמת ומרוקנה מתוכן, דבר שלא ניתן לעשות אלא אם הוגש ערר (מה שלא התקיים במקרה זה) או הוחלט ע"י ההנהלה בדיון מקדים שההחלטה הקודמת מבוטלת (מה שגם לא התקיים).
אורית
From:
דגנית [mailto:dganit@rmh.org.il]
Sent: Tuesday, January 15, 2013 9:13 AM
To: mendels@rmh.org.il;
yifat_2@netvision.net.il;
hinuch@rmh.org.il;
malkilavi@gmail.com;
ronen.benhaim7@gmail.com; האס יוחאי;
yochayh@gmail.com;
hakim@rmh.org.il; tzipih@rmh.org.il;
levskytrading@rmh.org.il;
מלכי לביא;
archion@rmh.org.il;
ניר;
masha@rmh.org.il; Orit Korin;
korinso@zahav.net.il; רוני; רעיה;
aries@rmh.org.il;
n_toren@rmh.org.il; nivtoren@017.net.il
Subject: פרוטוקול ישיבת הנהלה 1 - 13.1.2013