________________________________________
מ: Orit Koren [OritK@Justice.gov.il]
נשלח: יום שני 25 אוגוסט 2014 14:34
אל: Edna Harel; מיכל חורין
עותק: Shosh Shmueli; אייל רק
נושא: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
מבחינתי אין בעייה
אורית
From: Edna Harel
Sent: Monday, August 25, 2014 2:30 PM
To: מיכל חורין
Cc: Shosh Shmueli; Orit Koren; אייל רק
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
תודה רבה.
אורית – האם תרצי שאנו נפנה ישירות לממונה על השכר?
From: מיכל חורין [
mailto:michalcho@education.gov.il]<mailto:[mailto:michalcho@education.gov.il]>
Sent: Monday, August 25, 2014 2:26 PM
To: Edna Harel
Cc: Shosh Shmueli; Orit Koren; אייל רק
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
הי,
אגף כ"א בהוראה פנה לאחת מהגימלאיות שלו, שעסקה בנושאים אלה בעבר לשם בירור כלל הסוגיה, לרבות ההסדרים השונים לגביה.
ניתן, לצורך קידום העניין, לפנות גם ישירות לרפרנטית של משרד החינוך בממונה על השכר –גב' רבקה ראבלו.
למיטב ידיעתי, במסגרת אופק חדש – ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הסתדרות המורים, קיימת התייחסות נקודתית מסוימת למורים בעלי דרגת שכר אקוויולנטית, (מכאן שהממונה על השכר מכיר את העניין).
עם סיום מלאכת הבילוש, מקווה לעדכן בממצאים,
מיכל
From: Edna Harel [
mailto:EdnaH@justice.gov.il]<mailto:[mailto:EdnaH@justice.gov.il]>
Sent: Monday, August 25, 2014 11:41 AM
To: מיכל חורין
Cc: Shosh Shmueli; Orit Koren; אייל רק
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
מיכל,
שלום רב ותודה רבה –
אני מבינה שבהבטים של הממונה על השכר אין לכם מידע, בשלב זה, וכך גם לא בשאלה אם דירוג זה לענייני שכר עוגן בהסכמים הקיבוציים?.
האם אתם מבררים עם גמלאי המשרד שלכם גם הבטים אלה? או – שבעניינים אלה אתם מציעים שנפנה ישירות אל הרפרנטים של משרד החינוך אצל הממונה על השכר (שהם?)?
בברכה
עדנה
From: מיכל חורין [
mailto:michalcho@education.gov.il]
Sent: Sunday, August 24, 2014 4:15 PM
To: Shosh Shmueli; Edna Harel
Cc: Orit Koren; אייל רק
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
שלום לכולם,
מהבדיקה עולות העובדות הבאות באשר לדרגות שכר אקוויוולנטיות –
ראשית, לגבי בוגרי אלקודס – אין בידינו כל מידע נוסף, מעבר לזה שנמסר ומתמצה בהוראת השעה של שושני ביחס למורים בוגרי אלקודס.
שנית, באשר לבעלי ההשכלה התורנית – לצערי, גם כאן לא מצאתי את המקור החוקי לנושא זה.
הנושא מעוגן בחוזר מנכ"ל לט/1 מיום 1.9.1978, שהעתקו מצ"ב, שעניינו קביעת דרגות שכר למורים לתושב"ע שהם בוגרי ישיבות. הרציונל שעמד מאחורי פרסום חוזר המנכ"ל הינו בהכרת המשרד בייחודיות שבלימוד מקצוע זה וברצון לאפשר אף לבוגרי ישיבות ללמד במוסדות החינוך את מקצועות התושב"ע ומחשבת ישראל ובכל להשתלב במערכת החינוך. בחוזר זה הכיר המשרד בדרגת שכר אקוויוולנטית לדרגה אקדמית, לגבי מורים לתושב"ע ולמחשבת ישראל, וזאת לצורך דירוג שכרם בלבד, כדלקמן: "הדירוג של המורים לתושב"ע שהם בוגרי ישיבות, ייקבע לפי שיטת נקודות זכות מצטברות, ע"י הועדה להערכת השכלה תורנית שליד האגף לכ"א בהוראה במשרד החינוך והתרבות". אני מניחה כי חוזר זה יצא מכח הסמכות הטבועה הנתונה למשרד החינוך להסדיר את עניין הכשרתם של המורים. לא מצאנו, בינתיים, מידע המלמד על מעורבות של הממונה על השכר בפרסום חוזר המנכ"ל האמור.
בשנת 1993 פורסם חוזר נוסף בעניין זה, המצ"ב, ובו הוראות מעדכנות ומתוקנות. במסגרת חוזר זה פורטו בטבלה הקריטריונים לקביעת נקודות זכות לקידום בדרגה, ובכלל זה סוג הלימודים או הפרסומים הנדרש (למשל: לימודים בישיבה גבוהה, ב"כולל" או בישיבת הסדר, המוכרים ע"י הרבנות הראשית לישראל וכיוצ"ב). במשך השנים, מכח ההוראות הנ"ל ניתנו לעובדי ההוראה דרגות שכר אקוויוולנטיות לתואר ראשון שני ושלישי בהוראה, על סמך לימודים תורניים, רישיון הוראה קבוע או תעודת הוראה שהתקבלה לפי בחינות מילואים או הסמכה במכללה להכשרת עו"ה, כן הוענקו דרגות שכר על סמך תעודות שמעניקה הרבנות הראשית לישראל. החוזרים האמורים דנים בדרגות שכר בלבד ולא בהקבלה מוחלטת בכל דבר ועניין לתואר אקדמי.
עוד יצוין בשולי הדברים, כי גם בתקשי"ר בסעיף 24.248 - נקבע כי הדרגות 35 עד 46 של האקדמאים במדעי הרוח נכללים גם עובדים שהינם בעלי סמיכות לרבנות "יורה יורה" באשיור הרבנות הראשית לישראל.
כאמור, אין בידינו מידע נוסף, פנינו לגמלאי המשרד בעניין זה, וככל שיהיה בידינו מידע שיוכל לשפוך אור על העניינים, נביאו בפניכם,
מיכל
From: Shosh Shmueli [
mailto:ShoshS@justice.gov.il]
Sent: Thursday, August 21, 2014 9:50 AM
To: אייל רק; מיכל חורין
Cc: Orit Koren; Edna Harel
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
הי איל ומיכל
מזכירה לכם להשיב. מנסה לגבש עמדתנו עכשיו כדי לאשר אותה מולכם בימים אלה ולא להותיר לערב הדיון שקבוע ל-1.9...
תודה!
From: Shosh Shmueli
Sent: Tuesday, August 19, 2014 8:14 PM
To: eyalrak@education.gov.il<mailto:eyalrak@education.gov.il>; מיכל חורין (michalcho@education.gov.il<mailto:michalcho@education.gov.il>)
Cc: Orit Koren; Edna Harel
Subject: RE: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
מוסיפה להתכתבות גם את מיכל שמעורבת גם היא בטיפול בתיק.
ומוסיפה גם את תחינתי למענה מהיר כיוון שהדיון ב-1.9 ועלינו ללבן את הדברים בינינו בימים אלה ממש.
From: Edna Harel
Sent: Tuesday, August 19, 2014 8:11 PM
To: eyalrak@education.gov.il<mailto:eyalrak@education.gov.il>
Cc: Shosh Shmueli; Orit Koren
Subject: אקויואלנטיות לשכר עובדי הוראה
Importance: High
איל שלום רב,
בהתייעצות שקיימנו היום בעניין ההליכים הנוגעים לאוניברסיטת אל קודס, התעוררה השאלה, מן הבחינה המשפטית, באשר לסמכות ולביסוס המשפטי לכך שניתן מעמד לצרכי שכר (בלבד) לבוגרי אוניברסיטת אל קודס, לענין העסקה בשירות המדינה בתחום מקצועי, על פי ההסדר שנעשה בעבר במשרד החינוך.
התבקשתי לברר את הביסוס המשפטי להסדר, המכונה, ככל הידוע לי, בשם "דרגות שכר אקויואלנטיות" במערכת החינוך, הן לבוגרי אלקודס והן לבעלי השכלה רבנית.
מהו ההסדר המעגן זאת? מהו העוגן להוראת המנכ"ל – האם מכוח סמכויות הנתונות למנכ"ל משרד החינוך על פי החלטות הממונה על השכר? הסכמים קיבוציים? הסדרת תחום ההוראה במערכת החינוך?
האם יש להסדר ה"דרגות האקויואלנטיות", עיגון גם מול הממונה על השכר או בהסכמי שכר קיבוציים עם ארגוני המורים?
האם יש עיגון להסדרים אלה גם בהיבט בסמכות המקצועית של המשרד בענין העסקת מורים?
הגם שאנו בתקופת אוגוסט – וחופשות רבות – אודה אם ניתן לאתר בעבורנו את המידע, ובמידת הצורך – להפנות אותנו לגורמים הרלבנטיים, ככל האפשר בהקדם, על מנת שנוכל לשקול את רלבנטיות הנושא לסוגיות העומדות בפני בג"צ בענין הסיעוד. הדיון הקרוב בעתירה עתיד להתקיים ב- 1 לספטמבר.
בברכה ובתודה - עדנה