שלום רב,
כתב אישום שהוגש על ידי מירב בר לבית משפט השלום בחיפה בעבירות של ניסיון למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון לגרם מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14 וניסיון הטרדה מינית.
בתמצית, הנאשם פנה לסוכן משטרתי ( "שירי בת 13 חמודה ") אשר פעל באותה העת במסגרת מבצע לאיתור חשודים המנסים ליצור קשר מיני עם קטינים ברשת האינטרנט.
במהלך שיחתם, פנה הנאשם ל"שירי" בהצעות חוזרות בעלות אופי מיני והתייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה כשהנאשם אף שלח ל"שירי" תמונה של אישה המבצעת מין אוראלי.
בית משפט השלום בחיפה החליט לבטל הרשעתו של הנאשם ולהשית עליו צו מבחן למשך 18 חודשים וצו של"צ בהיקף של 200 שעות (כפי המלצת שירות המבחן).
בית משפט השלום ביסס החלטתו על כך שהנאשם הוא איש נורמטיבי ומצא לנכון לחרוג ממתחם העונש ההולם לאור סיכוי שיקום של ממש.
על כן, הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי המבוסס על שני אדנים והתמקד בעיקר בשאלת ההרשעה:
1.
לא נגרמה לנאשם פגיעה חמורה בשיקומו המצדיקה הימנעות מהרשעה.
2.
עבירות אלה שעניינן ניסיון פגיעה מינית בקטינה בת 13, אינן מאפשרות הימנעות מהרשעה.
הרחבנו וטענו, כי לא ניתן להתבסס על סיכויי שיקום, כדי לחמוק מהלכת תמר כתב והתנאים הקבועים בה.
בערעור הדגשנו כי לטעמנו עבירות אלה, אינן סובלות הימנעות מהרשעה, שכן המסר המועבר לציבור הוא מסר סלחני שאינו במקומו.
בהמלצת בית המשפט, ולאור העובדה שהנאשם כבר החל בביצוע עונש השל"צ, הסכמנו להרשעת הנאשם ולהחמרת עונשו כך שהוטלו עליו גם מאסר על תנאי וקנס בסך 1,500 ₪ וזאת מבלי למצות עמו את
הדין.
אנו סבורים כי בתיקים אלה, אין להימנע מהרשעה למעט במקרים בהם מתקיימים תנאי הלכת תמר כתב.
כיוון שרוב ההליכים בתיקים אלה נדונים בדלתיים סגורות, מצורפת החלטת בית המשפט המחוזי לשימושכם.
תודה לשרון אייל שהופיעה בערעור ולעילית אפשטיין, צחי נמירובסקי ומאיה יוזבגי שעזרו בהכנתו.
** נא תשומת לבכם לכך שההחלטה ניתנה בדלתיים סגורות **
בברכה,
שי גרין, עו"ד | פרקליטות מחוז חיפה (פלילי)
(
טלפון: 04-8633486 פקס: 02-6467060
*
דוא"ל:
ShayGr@justice.gov.il
__________________________