Date : 5/11/2017 11:10:47 AM
From : "Guy Felixbrodt"
To : "Sarit Lewinski"
Cc : "keren felixbrodt" , "Erez Strasburg" , "Iris Katz"
Subject : Re: סיפורים על אמא נורית
שלום,

 ‏מידע מצוין, אחיותי! 
 ‏לפי דעתי אמא לימדה 34 שנה. היא התחילה עם בנות התיכון אבל אז נמאס לה כי אמרה שהם פוסטמות ולא ממש מקשיבות אז היא עברה אל החטיבה.

 ‏אמא שלנו יצרנית אמיתית- ‏מבשלת בלי סוף, אופה גם, סורגת את כל הזמן, וגם הייתה תופרת כשיכלה לראות יותר טוב. 
 ‏עדיין כמו מגילה הצעיר יש לה קוצים בתחת. 
 ‏היא גם ניסתה הרבה דברים כמו פיסול, וסטפס.
 ‏היא מאוד חכמה וטובה עם מספרים ומשחקת ברידג׳  כל שבוע.
 ‏היא המשיכה לעשות ספורט כל שבוע ובעיקר שוחה והולכת לחדר כושר באופן מתמיד. 
 ‏זאת על אף ניתוח ברך שמאל שעברה. 

תמיד מזכירה לכולנו למי יש יום הולדת למי להתקשר ומאז גיל צעיר רצתה שנהיה בקשר עם אנשים בייחוד משפחה וחברים להודות להם על דברים שונים. 

 ‏נורית אישה מאוד מאוד חזקה ועברה הרבה מאוד סבל בחיים אבל עדיין השיגה הרבה ועמדה בהכל. 
 ‏יש לה רצון ברזל, ומשמעת עצמית אדירה. 

היא מ א ו ד ‏אוהבת לטייל ולסייר בעולם והייתה במיליון מקומות. היא טוענת שאבא שלנו לא רצה לטייל בעולם ונהנה יותר להיות בגינה שלו. 
 ‏אז בייחוד מאז שהיא עם אילן היא הייתה בהמון מקומות. 
 ‏גם מאוד אוהבת את ישראל והייתה כמעט בכל מקום ואתר, פשוטו כמשמעו, ‏לאורכה ולרוחבה של הארץ. 

סיפור אחד שקשור לדאגה שלה עבור האוכל, זה שכשנסענו לקנדה ידעה שאני אוכל רק שוקולד השחר העולה והביאה איתנו שני קילו במזוודה בשבילי.
 ‏כמובן שהכל חוסל מייד על ידי כל הילדים אבל זה היה קוריוז מצחיק.

 ‏למעט את הצבא שלפי דעתי הייתה בו מדריכת ספורט. היא חיה את כל חייה בחיפה. נולדה בהדר, אחרי זה גרה שם גם, עברה לכרמל צרפתי, ועכשיו גרה ברוממה הישנה. 

 ‏היא טוענת שבגלל שהיא הייתה בת יחידה היא רצתה הרבה ילדים, חמישה בעצם, אבל אחרי שאבא שלנו קיבל בן בילד מספר ארבע הוא לא רצה יותר. 

 ‏בנוסף לחייה הלא קלים, בגיל ההתבגרות היו לה הרבה מאוד פצעי בגרות ותמיד יחסו אותה בתור המקרה הכי גרוע שיש. 

 ‏מקווה שזה עוזר ואשמח לדבר גם. 
גיא
 

On Wednesday, May 10, 2017, Sarit Lewinski <SaritL@justice.gov.il> wrote:

הבית הראשון בו גרנו היה ברחוב אלנבי בחיפה (לא זוכרת את המס' ) אולי דבורקה או שתי זוכרות.

 

היה לנו נוהג משפחתי לרוץ בערבים עם אבא.  אמא הייתה מגיעה לקחת אותנו מנקודת איסוף מסויימת בדרך קרוב לבת גלים.

 

מדי שבת היינו נוהגים לטייל עם חברים של ההורים (בחבורה היו בין היתר שתי, נילי פנינה וכו')

 

לאמא יש קבוצה של 6 חברות מבית הספר היסודי שעדיין ,מדי כמה חודשים ,נפגשות לקפה.  (במידת הצורך אשיג טלפונים)

 

 

חנה פישמן היא אחותו של אבא שלנו ומבחינת משפחה היא הייתה מאד קרובה לאמא ועזרה לה.

 

כשהייתי בת 16 נסענו אמא אני גיא וקרן למשפחת פישמן שהתגוררה בקנדה ובילינו שם את כל הקיץ.

 

גיא וקרן אחיי נשארו אצל הדודה ואני ואמא נסענו ל- שבועיים לארה"ב לטיול.

 

חזרנו לקנדה מוקדם מהמתוכנן עקב הולדת נכדה הראשון של הדודה חנה , שכאמור אירחה אותנו.

 

אמא חובבת תיאטרון , הופעות (מכל סוג לרבות מחול)  וקונצרטים

 

שנים שיש לה מינוי לתיאטרון ולקונצרטים

 

היא פעילה במס' חוגי טיולים – דרך חבורה של הטכניון והסתדרות המורים.

 

אם זכרוני אינו מטעה אותי אמא רצתה להיות אחות רחמנייה ואולם אמא שלה סירבה לאפשר לה ללכת לבית הספר לאחיות.

 

לגבי אצילות נפש- אביה ארתור כאמור היה נשוי לוורדה שלא אהבה את אמא וגם לא אותנו (חוץ מאשר את קרן) (כשסבא היה קונה לנו מתנות הוא הסתיר את זה מורדה)  

 

למרות זאת לאחר שסבי נפטר היא טיפלה בוורדה כאילו הייתה ביתה . כששאלתי אותה למה היא עושה את זה היא אמרה שהבטיחה לאבא שלה.

 

בעיני זו הייתה אצילות נפש של ממש.  

 

אני נשואה לגדי מזה כ -30 שנים ואמא מאד אוהבת אותו . גדי דומה לה בהרבה דברים ולכן יש חיבור. היא תמיד אומרת שהוא כמו הבן שלה.

 

לי יש 4 ילדים – תם בן 22 , ניב בן 19 ותאומים בני כמעט 17.

 

מדי שישי (למעט חריגים) אנחנו אוכלים אצל אמא ארוחת ערב . קרן ומשפחתה מצטרפים לעיתים.

 

זה מפגש משפחתי עליו אנו מקפידים שכן זה הזמן היחידי שכולם יושבים יחד . אמא נראה לי כבר היתה מוותרת על העניין (קשה להכין אוכל כל שישי) אבל בגלל שחשוב לה המשפחה היא ממשיכה

 

בוודאי אזכר בעוד דברים ואכתוב.

 

ארז , אתה מוזמן לשאול שאלות ספציפיות ולכוון אותנו לעוד מקומות

 

בברכה,

שרית לוינסקי ,

 

 

From: keren felixbrodt [mailto:keren_neo@yahoo.com]
Sent: Wednesday, May 10, 2017 9:40 AM
To: Erez Strasburg; Iris Katz
Cc: Sarit Lewinski; Guy Felixbrodt
Subject: Re: סיפורים על אמא נורית

 

היי ארז

וזו רק ההתחלה. כמו שאמרנו היא אשה מאוד חזקה עם כוחות התמודדות של ברזל. חזות חיצונית נוקשה, קשוחה מתמודדת. 

 מבפנים היא רכה, פגיעה, זקוקה להמון אהבה והערכה. 

שרית גרה בחיפה. טלפון לקביעת פגישה: 050-6216928

גיא, גר בארה"ב וניתן לשוחח איתו בשיחה קולית בווצאפ או סקייפ. (הפרש 7 שעות אחורה מאיתנו) 1-845-216-8809

דבורקה, גרה בחיפה , בת דודה של אמא ומכירה אותה טוב. 052-2262223

באותה הזדמנות ניתן וכדאי לקבוע עם אילן בן זוגה ( בבקרים בדרך כלל נמצא בעין אילה, מושב בחוף הכרמל לא רחוק מזכרון יעקב) נילי משקיף חברה טובה שגרה בחיפה, פנינה שרצקי שגרה בחיפה ( טלפונים במייל הקודם). 

גיא ושרית גם מכותבים למיילים, אז לכל שאלה ניתן לפנות אליהם גם כאן. 

עם שתי אתה יכול לקבוע אולי כשבאה ליעל. קל"ב עבורך :) 

 

תודה רבה והמשך שבוע פורה, 

קארן 

On Wednesday, May 10, 2017 9:18 AM, Erez Strasburg <erez@milestonesisrael.com> wrote:

 

וואו קארן את נפלאה . מקבל תחושה מאד חזקה על נורית . אשמח לפגישה עם שרית וגיא
האם אפשר בשבוע הבא עד יום רביעי ? אולי גם לכלול מישהוא מה מלאכים שמלווים את נורית מאז התאונה .

בתאריך 9 במאי 2017 23:47, "keren felixbrodt" <keren_neo@yahoo.com> כתב:

הי ארז

מכותבים גם שרית וגיא למייל.

 

נורית פליקסברודט נולדה ב13.6.1942 בחיפה. 

לאמא שרה ואבא ארתור גוטמן. היא היתה ילדה יחידה  (ההריון כנראה לא היה מתוכנן). אמא שלה עלתה מפולין (זמושץ׳) ואביה מצכוסלובקיה של פעם. 

אבא שלה עבד בדואר ואמה - לא יודעת. 

אמא שלה מאוד הקפידה על המראה שלה ומאוד טיפחה את עצמה במסיכות מלפפונים ועוד כל מיני ירקות. היא תמיד הצהירה על גיל שהיה צעיר מגילה האמיתי. אפילו אמא שלי כששרה מתה, חשבה שהגיל שהיה כתוב על המצבה היה שגוי ורק אז התגלה לה שלא כך הדבר. 

בתור ילדה היא מעידה על עצמה שהיתה פרא אדם. לא ישבה לרגע. 

אביה ירד עם הגדוד הצ׳כי למצרים במלחמת העולם השניה ?? והתפוצץ רימון לידו והזרועה נקטעה עד המרפק. הוא היה בשיקום בבית חולים ואשתו לא באה לבקרו כי טענה שעכשיו הוא פגום. אחות שלה בשם מרה  נסעה עם סלים ואוכל באוטובוסים מקיבוץ עין כרמל לבקר אותו. 

כשחזר הביתה נדמה לי שגילה שאשתו שרה בוגדת בו עם קולי. אמי זוכרת שהוא רדף אחריה עם סכין בבית. ֿאמא שלי מספרת שאבא שלה היה סמרטוט ואמא שלה לא אהבה את זה. 

שרה התחתנה עם קולי שהיה מאוד ילדותי וארתור התחתן עם ורדה, שהיתה גרושה עם ילדה אחת בשם אילנה. ורדה לא אהבה את אמא שלנו ולא נתנה לה לבקר בביתם כי טענה שהיא מלכלכת להם את הבית. סבא שלי היה נפגש איתה ברחוב. אמא שלי לא רצתה קשר איתו אך שרה התעקשה שיתקיים קשר. שלימים אמא שלי הודתה על כך. עם אילנה  היה  קשר רחוק. היא התגוררה בקנדה עם בעלה סטיבן. 

שרה התעקשה שאמא תלמד מקצוע לפני הצבא ולכן הלכה ללמוד בוינגייט חינוך גופני. ואז התגייסה לפיקוד צפון. לא יודעת מה עשתה שם. 

שרה חלתה בסרטן השד שהתפשט בגוף במשך 7 שנים ואמא שלי היתה שם לסעוד אותה. היא מספרת ששרה היתה דואגת לקולי שהיה כמו תינוק וזוכרת ששרה התייחסה יותר אליו מאשר אליה. 

היא למדה בליאו בק ובקשר עד היום עם חבורת בנות משם .

( לימים שרצתה ללמד שם הרב אלק שהיה מנהל בית הספר אמר הפרא אדם הזה, תהיה מורה - צריך לאמת את הסיפור) 

 

הכרות עם אבא איציק - במסיבה. היתה לו חברה באותו זמן אך הוא אהב את מראה של אימי ( במיוחד החזה הגדול) ואז עזב את חברתו אך דאג לה עד שמצאה זוגיות. 

אמא שלי אמרה שהתחתנה כי רצתה לעזוב את הבית. 

נולדו לה ולאיציק 4 ילדים: שרית, מיכל, קארן וגיא. אבא שלנו מאוד רצה בן ( בא ממשפחה יקית, התייתם מאמו בגיל 10 חודשים) אז כששרית נולדה הוא אמר שאם זה בת הוא לא מגיעה לבית חולים לראות אותה. 

איציק היה עצמאי בעסק משפחתי שירש  - חנות לכלי עבודה יחד עם אחיו ובת דודה. היה איש עם ראש מחושב ועיסקי. רצה לעשות כסף. תחביב היה לו נגרות. הוא ניגר הרבה מהריהוט בבית ברחוב דרייפוס. 

הבית הראשון שגרו ( לא זוכרת כתובת)  עם שרית ומיכל היה בקומה 3 או 4 ואמא זוכרת שהיא מעלה את הבנות ללא מעלית עם העגלה ואת הקניות. 

כמשפחה טיילנו הרבה בשבתות יחד עם חברים. 

היינו בין הראשונים שהיה לנו 2 מכוניות. לאמא מיני מיינו אדומה ולאבא אופל סטיישן. כשהאוטו של אמא לא התניע בבקר, היא היתה נכנסת לשל אבא ונוסעת. הוא כבר היה מתקן את שלה. 

הם היו דומים פיזית. יום אחד הוא הביא אותה לבית הספר כשיצאה ללוות טיול שנתי וילד שאל ״ המורה אח שלך מלווה אותך לטיול״ . 

 

היא היתה מורה לחינוך גופני 32 שנה בחיפה. לימדה בנות. נחשבה למורה קשוחה, דורשת ולא מוותרת אך תלמידות מספרות שיכלו לפנות אליה ולדבר איתה. יש לה חוש שישי, היא היתה קולטת בנות וידעה על כולן הכל. כולן זוכרות לה שהיתה אומרת להן שמחזור זו לא מחלה ולא וויתרה להן על שיעורים. היא רב הזמן מדברת בקול רם וכולם חושבים שהיא צועקת. היא טוענת שזה המקצוע שלה. שנים של עבודה בשמש במגרש ספורט, מדברת חזק שישמעו וגם כדי להשתלט על 40 בנות פדלאות. פנטזיה שלא התגשמה היתה להיות מורה לחשבון. טענה שאבא שלנו רצה אוכל חם על השולחן כשחזרמהעבודה  ושהיא תדאג לילדים ( מהחוסר באמא שהוא בא ממנו) ולכן לא הלכה ללמוד. קיימת תחושת פיספוס במקום הזה. היא יודעת אנגלית וגרמנית גם. עם אבא שלה דיברה בגרמנית וגם עם ורדה. 

אני למדתי בליאו בק , בחטיבת ביניים כשהיא לימדה שם. מצד אחד עזר לי כי היו לי פרוטקציות מצד שני כל הזמן אמרו לי״ את הבת של נורית״ או שאמרו לי אמא שלך כל הזמן צועקת. 

מנהלת החטיבה רות מילר מאוד העריכה את אמא שלנו אך היתה מתקמצנת במחמאות. לאחר תאונת הדרכים במרץ 81 לקח זמן שאמא חזרה לעבודה ורות תמכה בה. 

תחביבים: תפירה, סריגה, ספורט, ברידג׳, בהריונות רקמה הרבה גובלנים. 

אני זוכרת את בגדי הים שהיתה סורגת לנו. בשלב מסוים היתה לה מכונת סריגה. 

לכל נכד שנולד היא תמיד סרגה גרביים, סודרים, כובע. עד היום הילדים של שרית רוצים שהיא תסרוג להם כובע לחורף. לי סרגה צעיפים כשחייתי בלונדון. 

אחרי התאונה החברים מאוד תמכו באמא והיו שם לצידה. מומו ושטי, פנינה ויעריֿ נילי ויעקב. כל שישי או שבת בערב במשך שנים באו אליה בערב למפגש חברתי. 

12 שנה אחרי התאונה הכירה את אילן בורוביק. הוא היה אלמן טרי וחברים משותפים הכירו ביניהם. אשתו נפטרה מסרטן. הוא נולד בקיבוץ יגור, אחר כך עבר לקריות, חזר לקיבוץ ואחר כך לחיפה ואז עבר למושב עין אילה.  ויש לו 3 ילדים. היה נהג אגד, ואחר כך גידל בננות עד שחיסל את הענף. איש נעים, חביב, שמסתגל לאנרגיות שלה ולשגעונות שלה ולמרות שהוא במשפחה כל כך הרבה שנים, עדיין מרגיש  לא שייך, כאילו שומר מרחק. הם אוהבים לנסוע יחד לחו״ל בטיולים מאורגנים. מטיילים גם בארץ. הולכים לקונצרטים, הצגות, הופעות. 

זהו לבנתיים. בטח יהיה עוד. 

טלפונים של אנשים שכדאי לשוחח איתם ( שרית יידעה אותם שתתקשר ושזה הפתעה) 

נילי משקיף - חברה טובה שהיתה עם משפחתה ברכב מאחורינו כשקרתה התאונה. היינו אמורים לבלות איתם את חופשת הפורים באילת. בעלה קוראים לו יעקב. 052-3347252

 

שתי חביה- 052-2846544. אבא שלנו ומומו היו חברי נפש. יכלו לדבר כמה פעמים ביום בטלפון כמו זוג נשוי. אהבו נגרות יחד. אבא שלנו לא אהב פרנקים (כך קרא למזרחיים) והמפתיע היה שחברו הטוב ביותר היה ממוצא סורי. לאחר התאונה כל דבר שהיה צריך לסדר בבית או לקנות מכשיר חשמלי גדול מומו עזר לה. 

 

פנינה שרצקי - 050-6216089 או 050-2665067 פנינה נסיונרית של פרקליטות חיפה. שרית עבדה תחתיה כמה שנים. בעלה יערי, רופא לקח על עצמו אחריות והשכיר מטוס קטן והטיס את אמא, שרית וגיא אחרי התאונה מבית חולים יוסף טל לרמבם בחיפה כדי שיקבלו טיפול יותר טוב. אמא נותחה ברמבם כי נשבר לה עצם באגן ויש לה פלטה שם. ונפגעה בחוליה חמש בצואר והעפעף בעין אחת צנח לה. 

 

דבורקה שי - בת דודה של אמא שהן די גדלו יחד. כשאמא שלי לא רצתה לאכול נתנו לדבורקה את האוכל. אמא שלה די דחפה לה אוכל. בעלה יקי נפטר לפני כמה שנים. אשיג את המספר שלה. 

 

להתשמע, 

קארן 

 



--

BeShalom- with Peace,
Guy