שלום לכולםן,
אתמול הצביעה הכנסת על חוק שמסדיר את הליך הפונדקאות בישראל ומחריג ממנו הומואים. הייתה זו תזכורת נוספת לכך שגם מימוש הזכות להורות (מה שעבורכםן נראה כמובן מאליו) עבורי ועבור
רבים אחרים ימשיך להיות חלום רחוק.
על הליך הפונדקאות עצמו הדעות אולי חלוקות, אבל למעשה לראשונה נכנס לספר החוקים הישראלי חוק שמדיר במכוון הומואים מקבלת זכויות שוות.
בגיל 17, יום לפני מצעד הגאווה הראשון שהתקיים בחיפה, עיר הולדתי, התיישבתי בסלון ויצאתי מהארון מפני משפחתי. מאז עברתי לא מעט, מאז גם הקהילה הגאה זכתה לחשיפה, להכרה ולהבנה
רחבה יותר, אבל כל רגע כזה שבו חברי הכנסת שנבחרו על ידינו מצביעים על שלילת הזכויות הכי בסיסיות שלי מחזיר אותי לרגע ההוא – ילד אחד מול כל העולם.
מאז ההצבעה אתמול, למרות תוצאתה הצפויה, אני לא שקט ושאלות רבות עולות ומציפות. האם לא אשמע את המילה "אבא"? האם ראוי שהמדינה תיקח ממני את הזכות להורות? איך הייתםן מגיבים\ות
אם המדינה היתה מחליטה יום אחד – בחוק רשמי וגלוי – שלא תוכלו להביא ילדים לעולם בגבולותיה? שהיא לא מכירה באהבה שלכםן לבן או לבת זוגכםן ולרצון שלכםן להגשים אולי את מה שעומד בלב מהות החיים עצמם – המשכיות, התמסרות, אהבה.
וכמובן שצפות שאלות מקצועיות – הפרקליטות אינה משרד פרטי וזו בדיוק הסיבה שבחרתי להתמחות בה, האם ראוי שאתן יד להגנה על החוק הזה, ששולל את זכויותיי, בפני ערכאות? כמובן שלא.
האם ראוי לדעתכםן להגן על חוק ששולל הלכה למעשה את הזכות להורות מהומואים?
האגודה למען הלהט"ב הכריזה על שביתה ביום ראשון הקרוב: על חוק הפונדקאות, על ההפליה באימוץ, על סעיף המין בתעודת הזהות לטרנסג'נדרים וההפליה שלהם בכל תחומי החיים, על התעמרות
המחוקק ושלילת הזכויות. על הזכות לגדל ילדים בחברה שוויונית ופלורליסטית שמעודדת אהבה וכבוד לבני אדם באשר הם.
ההסתדרות, חברות רבות וארגונים גדולים במשק הצטרפו לשביתה ואפשרו לעובדיהם להעדר. אני קורא לכל חברי הקהילה הגאה
וגם למי שרואה עצמו תומך בה לקחת יום חופש ולהעדר מהעבודה ביום ראשון הקרוב, זו היא תרומה צנועה למאבק כל כך בסיסי – הזכות לשמוע "אבא", הזכות לשמוע "אמא" מהאדם החשוב לכם בעולם.
תודה על ההקשבה,
אסף זגריזק, מתמחה
המחלקה למשפט עבודה