שלום,
אודה לתובנות ופסיקה, לרבות החלטות ביניים, בנושא הבא:
בתיק בו מספר נאשמים הוסכם על הסדר טיעון עם כל הנאשמים וניתנה הכרעת דין, כאשר הובהר שההסדר יחול רק אם כל הנאשמים יהיו שותפים לו.
במעמד הטיעונים לעונש ביקש אחד הנאשמים לחזור בו מהודאתו ומהסדר הטיעון ולנהל הוכחות, בעוד יתר הנאשמים ביקשו להמשיך עם ההסדר.
עקב בקשת הנאשם לחזור בו מהודאתו
הודענו שאנו חוזרים בנו מהסדר הטיעון לגבי כל הנאשמים. השופט קיבל זאת וביטל את הכרעת הדין בעניינם של כל הנאשמים.
כעת טוען הסנגור שבקשתנו לחזור בנו מהסדר הטיעון לאחר הכרעת הדין והחלטת בית המשפט כתוצאה מכך, נעשו שלא כדין.
מוכרת לי הפסיקה הדלה של בית משפט השלום בעניין חזרה מהסדר טיעון גם לאחר הכרעת דין, וכן פסקי הדין של בית המשפט העליון בעניין פרץ וטורק העוסקים בעמדת המדינה בשלב הערעור.
תודה
בברכה,
מיטב דגן, עו"ד | פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי)
טלפון: 03-6970029 פקס: 03-6919108
דוא"ל:
maytavd@justice.gov.il
__________________________