ממה שאני יודע , כשאדם רוצה לבדוק אם יש לו חבות במסי ייבוא הוא פונה לבית המכס על מנת לבדוק אם יש לו חוב ספציפי.
אם כבר נכנס לארץ לא יכול להגיש פרה-רולינג אלא רק
לפני כניסת היאכטה לישראל. לא ניתן לייבא טובין לישראל ואז לבקש פרה – רולינג .
From: Eran Reznik [mailto:EranR@justice.gov.il]
Sent: Thursday, May 25, 2017 1:26 PM
To: אלון שפר
Cc: דני עזרא
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות
תלוי מה תכלית הבקשה ועיתויה.
אם הכלי רק נכנס לארץ נדרשת הצהרה למכס.
אם זה בחלוף חודשיים שלושה ויש חשש לחבות במס אפשר פרה רולינג.
בברכה
ערן רזניק, עו"ד | ממונה מסחרי פיסקאלי בפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)
טלפון: 04-8633950 נייד: 050-6216463 פקס: 02-6462648
דוא"ל:
eranr@justice.gov.il
__________________________
From:
אלון שפר [mailto:AlonSh2@taxes.gov.il]
Sent: Thursday, May 25, 2017 12:30 PM
To: Eran Reznik
Cc: דני עזרא
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות
למה פרה- רולינג?
אם זה תייר המבקש פטור זמני לפי פרט 7 עליו לפנות לבית המכס הקרוב אליו ולבקש אישור כזה.
אם לא תייר- צריך לשלם מס כמו כל טובין שאין להם פטור .
אלון
From: Eran Reznik [mailto:EranR@justice.gov.il]
Sent: Thursday, May 25, 2017 8:15 AM
To: דני עזרא; אלון שפר
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות
בוקר טוב,
הפנייה צריכה להיות למחלקת פרה רולינג ברשות המיסים בירושלים ולשם יש להפנותה. אלון – האם אכם כך?
בכל מקרה, כיום עומדת תובענה ייצוגית בעניין.
בברכה
ערן רזניק, עו"ד | ממונה מסחרי פיסקאלי בפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)
טלפון: 04-8633950 נייד: 050-6216463 פקס: 02-6462648
דוא"ל:
eranr@justice.gov.il
__________________________
From:
דני עזרא [mailto:DaniEz@taxes.gov.il]
Sent: Thursday, May 25, 2017 8:09 AM
To: אלון שפר; Eran Reznik
Subject: FW: מיסוי יאכטות זרות
מה הוא רוצה מחיי?
מצידי שיפנה להנהלת המכס
From: Ilan Orly [mailto:ilanorly@maritimelaw.co.il]
Sent: Wednesday, May 24, 2017 10:17 PM
To: דני עזרא
Cc: אלון שפר; חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות
פנייתי שלמטה טרם נענתה על ידכם
עמדתכם בבית המשפט היתה כי יאכטה זרה שרוצה להגיע לארץ תגיש פרה-רולינג ותענה בהתאם
לפיכך, אודה על תשובתכם בהקדם לפנייתי שלמטה
תודה
Best Regards
From: Ilan Orly
Sent: Thursday, May 18, 2017 12:36 AM
To: דני עזרא
Cc: אלון שפר; חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: מיסוי יאכטות זרות
בוקר טוב
אני מבין שמוסכם ומקובל עליכם שככל ומדובר ביאכטות שנכנסו לארץ לראשונה לפני למעלה מ-7 שנים, חלה התישנות לגבי תשלום מסי ייבוא ומע"מ (בהנחה שיש חבות לתשלום כאלה
ולדעתי אין) ולא תדרשו תשלום מע"מ מיאכטות כאלה
ככל שמדובר במס קניה, ברי שיאכטה שנכנסה לארץ לראשונה לפני כניסתו לתוקף של תיקון 28, פטורה מתשלום מס קניה (שוב, אם בכלל יש חבות כזו מלכתחילה ולדעתי אין)
אודה על אישורכם לאמור לעיל
תודה
Best Regards