Date : 5/10/2017 9:41:14 AM
From : "Yaffa Butbul"
To : "'Sarit Lewinski'" , "Nardeen Sbait" , "Mona Bin"
Subject : RE: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות
Attachment : 519033_image001.png;519033_image002.png;519033_image003.jpg;519033_image004.png;519033_image005.png;519033_image006.png;519033_image007.png;519033_image008.png;519033_image009.png;519033_image010.png;519033_image011.png;519033_image012.png;519033_image013.png;519033_image014.png;


מונה צהריים טובים,

 

האם נשמרו הדוחות? מדובר על דיווחים לפני ינואר 2012.

 

תודה,

יפה

 

From: Sarit Lewinski [mailto:SaritL@Justice.gov.il]
Sent: Wednesday, May 10, 2017 10:03 AM
To: Yaffa Butbul; Nardeen Sbait
Cc: Mona Bin
Subject: RE: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

אנא מצאו דוחות של העובד שבהם הקיף בעיגול ימים מסויימים.

 

זה יעזור לנו מאד

 

בברכה,

שרית לוינסקי , עו"ד| ממונה על משפט העבודה

פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)

טלפון: 048633953    פקס: 04-8634011

דוא"ל: saritl@justice.gov.il

__________________________

פרקליטות המדינה    תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: cid:image004.png@01D1D785.2A888FB0     תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: cid:image007.png@01D1D79E.FC2D0AF0

 

From: Yaffa Butbul [mailto:y_butbul@rambam.health.gov.il]
Sent: Wednesday, May 10, 2017 9:39 AM
To: Sarit Lewinski; Nardeen Sbait
Cc: Mona Bin
Subject: RE: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

נרדין,

 

העובדים קיבלו כוננויות ע"י הקפת התאריך בעיגול.

יכולה לציין שלא היתה הקפדה.

המערכת שילמה את הכוננויות כנגד הופעה (נוכחות).

 

אין לי תשובה לגבי העובד ספציפית, יש לבדוק זאת מול השכר.

 

יום טוב,

יפה

 

From: Sarit Lewinski [mailto:SaritL@Justice.gov.il]
Sent: Tuesday, May 09, 2017 5:05 PM
To: Yaffa Butbul; Nardeen Sbait
Subject: RE: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

הי

 

לא בטוחה שהבנתי את התשובה .

 

האם העובדים בכלל והתובע בפרט היה ממלא בדוח ידני או ממחושב כוננויות בימים מסויים (גם אם הדיווח היה בדיעבד?)

 

או שמערכת השכר הייתה מזינה לו אוטומטית 3 כוננויות ?

 

 

 

בברכה,

שרית לוינסקי , עו"ד| ממונה על משפט העבודה

פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי)

טלפון: 048633953    פקס: 04-8634011

דוא"ל: saritl@justice.gov.il

__________________________

פרקליטות המדינה    תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: cid:image004.png@01D1D785.2A888FB0     תיאור: תיאור: תיאור: תיאור: cid:image007.png@01D1D79E.FC2D0AF0

 

From: Yaffa Butbul [mailto:y_butbul@rambam.health.gov.il]
Sent: Wednesday, May 03, 2017 12:42 PM
To: Nardeen Sbait
Cc: Sarit Lewinski
Subject: RE: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

נרדין,

 

העובדים היו מחוייבים לדיווח.

שים לה ההסכמית בזמנו כולם היו מדווחים בכל ראשון לחודש.

 

כוננויות תפקיד חייבו למלא – לא עמדו בכך מנהלי המחלקות,

מנהלי המחלקות היו צריכים למלא כוננויות לכל עובד,

אנחנו עשינו זאת לא העובד.

 

בכל מקרה כוננויות משולמות רק בתנאי ויש נוכחות בעבודה.

 

הקריטריונים לדרגת מצויינות:

 

1.      חוות דעת ממונה

2.      4 שנים מלאות מדרגה קודמת

3.      דרגה זו לא ניתנת באופן אוטומטית

 

 

From: Nardeen Sbait
Sent: Wednesday, May 03, 2017 10:14 AM
To: Yaffa Butbul
Cc: 'Sarit Lewinski'
Subject: FW: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

יפה היי,

מכתבת גם את עו"ד לוינסקי מהפרקליטות, שמטפלת בתיק.

 

ראי שאלה בעניינו של משה אסולין:

בגדול, האם העובד נדרש לדווח את הכוננות או שניתנה לו ללא חובת דיווח.

 

אני יודעת שבמל"מ יש חובת דיווח. אך כיצד נהגנו בעב? האם נדרשו לדווח ידנית בדו"ח?

 

אני זוכרת שבזמנו שלחת לי דוגמאות של עובדים שנעדרו מעל לחודש, ושלגביהם נדרשתן להוציא הודעת שינוי – להפסקת תשלום רכיב הכוננות, מצרפת שוב לשם הנוחיות.

 

לגבי הקידום בדרגה – אשמח אם תוכלי לרשום שוב למה לא זכאי בעצם.

 

תודה!!

 

"לעניין הכוננות -

בהמשך לפסקת הסיום בהתייחסות של אורלי, אכן יש צורך לדעתי בהתייחסות של בית החולים לעניין השאלה כיצד נהגו בפועל בעניינו של התובע ביחס לדיווח הכוננויות. כלומר, גם אם קיימת הוראה בהסכמים (החלטת ועדת המעקב) באשר לכוננות הספציפית של עובדי מנהל ומשק, לפיה מדובר בכוננות תלוית דיווח– (נרדין) - האם בפועל נדרש התובע לדווח מדי חודש לעניין כוננות זו? לדעתי זו שאלה מכרעת, כדי לברר האם ניתן לומר שמדובר כאן בתוספת המותנית בתנאי של עבודה בפועל (דיווח), ולפיכך מדובר בתוספת שאינה חלק מהשכר הרגיל, או שמא מדובר על תנאי דיווח שעליו ויתר בית-החולים הלכה למעשה (אם העובד בפועל לא נדרש לדווח), ולכן זה כן נחשב חלק מהשכר ואז יש לשלם אותו גם בתקופת ההשעיה.

האם למשל, לאחר החלפת המערכת, התובע, לצד שאר העובדים, נדרש לדווח עבור כוננות זו מדי חודש? (נרדין)"

 

 

 

cid:image001.png@01CE39CD.A68B77C0

נרדין סבית, עו"ד

עוזרת משפטית (יחסי עבודה) – משאבי אנוש

רמב"ם - הקריה הרפואית לבריאות האדם

טל': 04-7771801  |  פקס: 04-7771169

דוא"ל: n_sbait@rambam.health.gov.il

cid:image006.png@01CE39CD.A68B77C0cid:image003.png@01CE39CD.A68B77C0cid:image005.png@01CE39CD.A68B77C0cid:image002.png@01CE39CD.A68B77C0 cid:image007.png@01CE39CD.A68B77C0 cid:image004.png@01CE39CD.A68B77C0

 

 

 

From: רינה גולדברג [mailto:rinago@csc.gov.il]
Sent: Wednesday, May 03, 2017 10:04 AM
To: שרית לוינסקי (saritl@justice.gov.il)
Cc: orlye@mof.gov.il; ענבר בן-מנדה; Nardeen Sbait
Subject: ‏ ס"ע 36948-01-17 אסולין משה נגד משרד הבריאות

 

שלום לכולם,

 

תודה לאורלי על ההתייחסות המפורטת שהעבירה לפני חג הפסח (מצ"ב).

 

לעניין הכוננות -

בהמשך לפסקת הסיום בהתייחסות של אורלי, אכן יש צורך לדעתי בהתייחסות של בית החולים לעניין השאלה כיצד נהגו בפועל בעניינו של התובע ביחס לדיווח הכוננויות. כלומר, גם אם קיימת הוראה בהסכמים (החלטת ועדת המעקב) באשר לכוננות הספציפית של עובדי מנהל ומשק, לפיה מדובר בכוננות תלוית דיווח– (נרדין) - האם בפועל נדרש התובע לדווח מדי חודש לעניין כוננות זו? לדעתי זו שאלה מכרעת, כדי לברר האם ניתן לומר שמדובר כאן בתוספת המותנית בתנאי של עבודה בפועל (דיווח), ולפיכך מדובר בתוספת שאינה חלק מהשכר הרגיל, או שמא מדובר על תנאי דיווח שעליו ויתר בית-החולים הלכה למעשה (אם העובד בפועל לא נדרש לדווח), ולכן זה כן נחשב חלק מהשכר ואז יש לשלם אותו גם בתקופת ההשעיה.

האם למשל, לאחר החלפת המערכת, התובע, לצד שאר העובדים, נדרש לדווח עבור כוננות זו מדי חודש? (נרדין)

 

לעניין מילוי התצהיר של הכוננויות בכל שנת כספים, שציינה אורלי, אינני בטוחה שזו יכולה להיות אינדיקציה, מכיוון שיש עוד מקומות בשירות המדינה שלא בהכרח נוהגות לבקש מילוי תצהיר זה..

 

לעניין ההתניה הנוספת, לפיה הכוננות נכללת "בתוך השכר הבסיסי" (נסמן 46.312(ב)), מדובר בהתניה שאפשר לציין כמובן בהתייחסותנו, אך פחות צריך לשים עליה את הדגש לדעתי, מכיוון שמדובר בעניין טכני בסופו של דבר, ובתי הדין לעבודה נוהגים לבחון את מהות הדברים (המהות כאן – השאלה אם הכוננות הייתה מותנית או לא מותנית בתנאי נוסף). (ראו למשל פסיקה בית הדין בעניין פסילת השעות הנוספות של עוזרים משפטיים שנכללו בשכר הבסיסי).

 

לעניין הפרמיה – המקרה קל יותר. שכן, במקרה זה, כפי שניתן לראות מ"צילום המסך" שנרדין שלחה בזמנו ממערכת השכר (במייל המצ"ב), וכפי שציינה גם אורלי בהתייחסותה, רכיב הפרמיה השתנה מדי חודש. כלומר, המסקנה לפיה הפרמיה שולמה לתובע על בסיס עבודתו בפועל ברורה כאן לדעתי. ומכיוון שהפרמיה שולמה על בסיס עבודתו בפועל, הרי שזה נכלל ב"עבודה נוספת" שצוינה בפסקה 46.312 (ב)(1) לתקשי"ר, ולפיכך לא זכאי התובע לתשלום עבור רכיב זה בגין תקופת ההשעיה.

 

לעניין עדכון הדרגה – הרי שלפי פסקה 46.362(א) לתקשי"ר, צוין לגבי עובד מושעה שהוחזר לשירות, כי תיחשב תקופת השעייתו כתקופת שירות לכל דבר לרבות כל הזכויות התלויות כוותק, ובין היתר לעניין קידום בדרגה.

אנא ראו גם את סעיף 3ב במכתב של אגף המשמעת בנש"מ מיום 22.6.2016 שנשלח לבא-כוח התובע בזמנו, ובו צוין עניין זה בדיוק (מצ"ב).

 

אשר על כן, יש לדעתנו לקבל את בקשתו כי דרגתו תעודכן, בהתאם לכללים, על בסיס הוותק שהיה צריך לצבור במהלך תקופת ההשעיה.

 

בברכה,

רינה

 

 

רינה גולדברג, עו"ד עוזרת ראשית ליועץ המשפטי 

תיאור: C:\Users\rinago\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\images\Line-Hebrew.png

טלפון: 02-6705291

פקס: 02-6511979

  תיאור: C:\Users\rinago\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\images\Line.png  

דוא"ל: rinago@csc.gov.il

תיאור: C:\Users\rinago\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\images\Semel_Medina.png

נציבות שירות המדינה
לשכה משפטית

תיאור: C:\Users\rinago\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\images\Youtube.png תיאור: C:\Users\rinago\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\images\Facebook.png