Date : 6/6/2017 10:37:29 AM
From : "משה זרחיאני"
To : "אלון שפר" , "eranr@justice.gov.il"
Cc : "חזי יחזקאל" , "דני עזרא"
Subject : RE: מיסוי יאכטות זרות
Attachment : 188343_image001.png;188343_image002.gif;


שלום לכולם

 

בדו"ח הועדה שהוציא בית מכס מרכז והמלצותיו, התמקדנו בעיקר בדרכי האכיפה

וזאת לאור החיקוק הקיים. יחד עם זאת בגוף הדוח ניתן הסבר נרחב מדוע כדאי ואף רצוי

לפתור את היאכטות ממס קניה ואף את המע"מ. להכניס את היאכטות לרשימת הפתורים או למע"מ בשיעור אפס ( 0).

 

אם המטרה הינה פיזיקאלית אין ספק שהגיון בכך הוא רב, כיוון שהתעשייה סביב הקומפלקס המכונה מרינה

מביא אתו עסקים רבים המתפעלים את המרינות באופן ישיר ועקיף, מקומות עבודה למאות עובדים

והמיסוי הפוטנציאלי שניגבה וייגבה מהם למדינה גדול עשרות מונים ממיסוי ישיר על היאכטות.

 

הטענה שעמדה מנגד הייתה אף היא מוצדקת מבחינה חברתית כלומר " לעשירים עושים הנחות " 
" ולא מטילים מס על מוצרי יוקרה " טענות שהיו עולם בלובי החברתי בוועדת הכלכלה בכנסת.

ואף פוליטיקאי או שר אוצר לא היה נותן ידו לקידום הקלות למיסוי על יאכטות כאמור.

 

לכן, לא ניתן לדחות את טענותיו של עו"ד אילן אורלי כפי שכתב, יש בהם הרבה היגיון לעניין הפיסקאלי.

אך מאידך הוא עו"ד ויודע היטב שטענות מאין אלא אין מקומם בניהול המשפטי, או אל מול אוכפי

החוק ועומדים בנטל העשייה.

 

לכן תשובתנו אליו צ"ל ברורה ואחידה. כל עוד אין שינו בהוראות החוק והפרשנות לחוק,

יש לקיימו ככתבו וכלשונו. אם יש בדעתו ליצור שינוי עליו לפעול בדרכים אחרות למען שינוי החוק

ולא לפנות לפקידים באוצר שיעקמו לכאורה את הבנתם מהוראות החוק.

 

בכבוד רב

מודיעין מכס מרכז

זרחיאני משה

 

From: אלון שפר
Sent: Tuesday, June 06, 2017 10:42 AM
To: eranr@justice.gov.il; דני עזרא
Cc: חזי יחזקאל; משה זרחיאני
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

 

 

From: Ilan Orly [mailto:ilanorly@maritimelaw.co.il]
Sent: Tuesday, June 06, 2017 10:37 AM
To: אלון שפר; דני עזרא
Cc: חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: Re: מיסוי יאכטות זרות

 

אני יודע מן הסתם על התיק האחר. אבל בלי קשר לתיקים )או אולי כן כי התיקים נולדו בגלל זה) אתם צריכים לקבל ולגבש מדיניות שהציבור יוכל לחיות איתה 

 

אני אשמח לשבת איתכם באופן רציני לנסות להגיע איתכם למדיניות מוסכמת. ניתן ללמוד מיתר העולם בענין זה. לראות מה מקובל בעולם ולהגיע לפתרון מושכל שייתר את המלחמות שאף אחד לא מרוויח מהן

 

כל המלחמה שלכם בסופו של דבר מניבה גרושים למדינת ישראל ברמה הלאומית.... הנזק הוא הרבה יותר גדול וגם לגבי יותר מס אם תגיעו להבנות עם התעשיה במקום ללכת נגדה בכח ...  להבדיל ממקומות אחרים בהם אתם עושים מאמצי גבייה. כאן לא מדובר על תעשיה של עבריינים אלא על אנשים טובים ... תראו מה נגרם. אף יאכאה לא מעיזה וחא רוצה היום להגיע לארץ. האם זה באמת מה שאתם רוצים? זו טובה של מדינת ישראל? לאסוף פרוטות ולהזיק לכל תעשיית השיט במדינה?

 

לדעתי זו טעות ענקית .....

 

אני מניח שכולנו ישראלים ופטריוטים ולא רוצים לגרום נזק סתם .....תמיד עדיף ללכת בטוב במקום ברע .... בעיקר כשמדובר באוכלוסיה של אנשים טובים ולא עבריינים 

 

תחשבו על זה .... אני אשמח לשבת וללבן את העתיד ....בנחת וברוח טובה ולא בבתי משפט .....

 

 

 

נשלח מסמארטפון ה-Samsung Galaxy שלי.

 

 

-------- הודעה מקורית --------

מאת: אלון שפר <AlonSh2@taxes.gov.il>

תאריך: 6.6.2017 08:10 (GMT+02:00)

אל: Ilan Orly <ilanorly@maritimelaw.co.il>, דני עזרא <DaniEz@taxes.gov.il>

עותק: חזי יחזקאל <YehezkelYe@taxes.gov.il>, משה זרחיאני <MosheZa@taxes.gov.il>, Eran Shellac <eran@maritimelaw.co.il>

נושא: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

זה נכון אילן .

 

אבל יש עוד תיק שמתנהל...

 

אלון

 

From: Ilan Orly [mailto:ilanorly@maritimelaw.co.il]
Sent: Tuesday, June 06, 2017 8:09 AM
To: אלון שפר; דני עזרא
Cc: חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: Re: מיסוי יאכטות זרות

 

בוקר טוב

 

שאלתי אינה קשורה לתיק שבבית המשפט שכן היא בכלל לא רלבנטית לתיק המתנהל 

 

תודה

 

 

 

נשלח מסמארטפון ה-Samsung Galaxy שלי.

 

 

-------- הודעה מקורית --------

מאת: אלון שפר <AlonSh2@taxes.gov.il>

תאריך: 6.6.2017 07:15 (GMT+02:00)

אל: Ilan Orly <ilanorly@maritimelaw.co.il>, דני עזרא <DaniEz@taxes.gov.il>

עותק: חזי יחזקאל <YehezkelYe@taxes.gov.il>, משה זרחיאני <MosheZa@taxes.gov.il>, Eran Shellac <eran@maritimelaw.co.il>

נושא: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

בוקר טוב

 

את מכתבך הפנית לפני כשבועיים .

 

כמובן שתקבל תשובה.

 

זאת נעשה בתיאום עם הפרקליטות , לנוכח התנהלות התיק בבית המשפט.

 

יום טוב

 

אלון   

 

From: Ilan Orly [mailto:ilanorly@maritimelaw.co.il]
Sent: Monday, June 05, 2017 10:01 PM
To: דני עזרא
Cc: אלון שפר; חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

ערב טוב

 

יש סיבה מיוחדת שאתם מתעלמים ממני ???

 

 

 

Best Regards

 

 

Description: cid:D2DB92DA-60BE-453B-848F-DF1D35765F50

 

From: Ilan Orly
Sent: Sunday, June 4, 2017 9:04 PM
To: 'דני עזרא'
Cc: 'אלון שפר'; 'חזי יחזקאל'; 'משה זרחיאני'; Eran Shellac
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

ערב טוב

 

פניתי אליכם לפני למעלה משבועיים וטרם הגבתם לפנייתי

 

לא ברור לי מדוע ....

 

אודה על תשובתכם

 

תודה

 

Best Regards

 

 

Description: cid:D2DB92DA-60BE-453B-848F-DF1D35765F50

 

From: Ilan Orly
Sent: Wednesday, May 24, 2017 10:17 PM
To: 'דני עזרא'
Cc: 'אלון שפר'; 'חזי יחזקאל'; 'משה זרחיאני'; Eran Shellac
Subject: RE: מיסוי יאכטות זרות

 

שלום לכם

 

פנייתי שלמטה טרם נענתה על ידכם

 

עמדתכם בבית המשפט היתה כי יאכטה זרה שרוצה להגיע לארץ תגיש פרה-רולינג ותענה בהתאם

 

לפיכך, אודה על תשובתכם בהקדם לפנייתי שלמטה

 

תודה

 

Best Regards

 

 

Description: cid:D2DB92DA-60BE-453B-848F-DF1D35765F50

 

From: Ilan Orly
Sent: Thursday, May 18, 2017 12:36 AM
To: דני עזרא
Cc: אלון שפר; חזי יחזקאל; משה זרחיאני; Eran Shellac
Subject: מיסוי יאכטות זרות

 

בוקר טוב

 

אני מבין שמוסכם ומקובל עליכם שככל ומדובר ביאכטות שנכנסו לארץ לראשונה לפני למעלה מ-7 שנים, חלה התישנות לגבי תשלום מסי ייבוא ומע"מ (בהנחה שיש חבות לתשלום כאלה ולדעתי אין) ולא תדרשו תשלום מע"מ מיאכטות כאלה

 

ככל שמדובר במס קניה, ברי שיאכטה שנכנסה לארץ לראשונה לפני כניסתו לתוקף של תיקון 28, פטורה מתשלום מס קניה (שוב, אם בכלל יש חבות כזו מלכתחילה ולדעתי אין)

 

אודה על אישורכם לאמור לעיל

 

תודה

 

 

 

Best Regards

 

 

cid:D2DB92DA-60BE-453B-848F-DF1D35765F50