היי,
ראו פנייה זו (ואנא אל תפיצו הלאה).
זה הזכיר לי את המחשבות המאד ראשוניות שהיו לנו בהקשר של היעדר מטרת סחר בחוק של סחר בתינוקות/עוברים/חומרי רבייה בהקשר התיקים של ירושלים וצפון.
אודה לכל מחשבה או תובנה שיש לכן בעניין וכמובן אבקש שתשולבו גם בחשיבה שמתקיימת,
שבוע טוב,
דינה
From: Ruth Gordin
Sent: Wednesday, August 15, 2018 10:05 AM
To: LioraAFW <LioraA@molsa.gov.il>;
RinatWFW <RinatW@molsa.gov.il>; FW-RinaNe
<RinaNe@piba.gov.il>; FW-TanyaGo <TanyaGo@piba.gov.il>;
Dina Dominitz <DinaDo@justice.gov.il>;
Galit Greenberg <GalitGre@justice.gov.il>;
FW-Yeela.Cytrin <Yeela.Cytrin@mfa.gov.il>
Cc: Ayelet Omer Lifshits <AyeletOm@justice.gov.il>;
Kamila Michman <KamilaM@justice.gov.il>
Subject: RE: קטינים הגדלים אצל מי שאינם ההורים הביולוגיים או המשפטיים שלהם
שלום גלית, דינה ויעלה.
בעצתה הטובה של ליאורה מצרפת אתכן להתכתבות ולאחר מכן גם לזימון הישיבה שמתוכננת להתקיים בנושא.
ראו נא מזכרי לאורית קוטב.
טרם זימון ישיבה מבקשת אורית לקבל את התייחסותכם והצעותיכם לכיווני פעולה הן במקרים שפורטו במזכר והן (בעיקר) באפשרות מניעתם של מקרים עתידיים.
אודה לקבלת התייחסויות בהקדם על מנת שנוכל לזמן הישיבה. בזמן הביניים נקבעות עובדות בשטח...
תשומת הלב כי מזכרי חסוי וסודי, אנא התייחסותכם בהתאם.
בברכה,
רות
From:
ליאורה אברמוביץ [mailto:LioraA@molsa.gov.il]
Sent: Tuesday, August 14, 2018 5:26 PM
To: Ruth Gordin; RinatWFW; FW-RinaNe; FW-TanyaGo
Cc: Ayelet Omer Lifshits; Kamila Michman
Subject: RE: קטינים הגדלים אצל מי שאינם ההורים הביולוגיים או המשפטיים שלהם
שלום רב
בהעדר חקיקה המסדירה את הליכי הפונדקאות שנערכים על ידי ישראלים מחוץ לישראל ( או לחלופין הסדרה ביילטרלית עם מדינות מסויימות), וקיומן של מדינות בהן אין הקפדה על
זיקה גנטית כמו שאנו דורשים בישראל, נראה כי הפתרונות למניעת התופעה מוגבלים מאד. מזכירה כי בתאריך 10/1/2018 קיימנו ישיבה ראשונית אצל רות בכל הנוגע לכניסה לישראל של ילדים שנולדו בפונדקאות בארה"ב ומשרד החוץ נשלח לבחון את הפתרונות שעלו כדי למנוע או לפקח על כניסה
לישראל במצבים אלו. חזרנו על כך בפורום מעמד אישי שהתקיים ב 19/6/2018 ולהבנתי אנו עוד ממתינים להתייחסות משרד החוץ.
נראה כי יש לחדד את השאלות:
האם מעשים אלו הם פליליים? ( בחלק מהמקרים הילדים ניזוקו מהטיפול הכושל של מי שלא קשור אליו גנטית והסתבר כי אינו מתאים לגדלם ולכן היתה מעורבות והגנה של שירותי הרווחה
אבל נשאלת השאלה האם עצם יצירת הילד והבאתו לישראל הם מעשים פליליים שבגינם ניתן להעמיד לדין את האזרחים הללו? (מזכירה את חוות דעת של הילה גורני סביב התיקים של ממט וזיסמן על עבירות על חוק האימוץ).
ושעה שנודע לנו על ילד שמי שמגדל אותו בפועל אין לו זיקה גנטית אליו אך מחזיק בצו שיפוטי של מדינה זרה המכיר בהורות שלו ואין אינדקציה לפגיעה בילד/מטפל בו כראוי-
האם יש לנו עילה להתערב? ליזום הליך להסדרת יחסי ההורות (רק אימוץ?)?
נראה כי יש להזמין לישיבה גם נציגי משרד החוץ, את דינה דומיניץ, והמחלקה הבינלאומית העוסקים באמנות והסכמים עם מדינות זרות ( למרות שלמיטב הבנתי ארה"ב איננו פרטנר
...)
ליאורה
|
|
ליאורה אברמוביץ
טל. 02-6752585 | פקס. 02-6752363 |
From: Ruth Gordin [mailto:RuthG@Justice.gov.il]
Sent: Tuesday, August 14, 2018 8:53 AM
To: רינת וייגלר; ליאורה אברמוביץ; FW-RinaNe; FW-TanyaGo
Cc: Ayelet Omer Lifshits; Kamila Michman
Subject: קטינים הגדלים אצל מי שאינם ההורים הביולוגיים או המשפטיים שלהם
שלום רב,
ראו נא מזכרי המצ"ב לאורית קוטב בנושא שבנדון.
טרם זימון ישיבה מבקשת אורית לקבל את התייחסותכם והצעותיכם לכיווני פעולה הן במקרים שפורטו במזכר והן באפשרות מניעתם של מקרים עתידיים.
בברכה,
רות
From: Ruth Gordin
Sent: Wednesday, August 01, 2018 11:54 AM
To: Orit Cotev; Israel Blum; Avichai Kahana
Cc: Ayelet Omer Lifshits; Kamila Michman
Subject: קטינים הגדלים אצל מי שאינם ההורים הביולוגיים או המשפטיים שלה
שלום רב,
לאור הצטברות המקרים בהם הובא לידיעתנו דבר גידולם של קטינים, אצל מי שאינם בעלי כל קשר ביולוגי ו/או גנטי אליהם, נראה כי מדובר בתופעה שאיננו יכולים להישאר אדישים אליה.
מציעה כי תיערך חשיבה והתבוננות על התופעה כמכלול, תוך בחינה של אפשרויות הפעולה (במישור הטיפולי, האזרחי והפלילי) העומדות למדינה, כמפורט במזכרי המצ"ב.
בברכה,
רות