זה ממש עצוב למשפחה – לא המשיכו לדון בתיק מפאת התיישנות בתביעה הנזיקית.
זאת למרות שהמעשה אופיין כך: "התיאור אינו הולם פעולה מלחמתית, אלא רצח נטול הקשר
מלחמתי. כמובן שאיני קובע כי כך אירע".
התיאור של האירוע: "ביום 27.12.08 החל מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה ... ביום 7.1.09, שמעו בני המשפחה מהרדיו בטלפון הנייד על המסדרון ההומניטארי ועל אפשרות לצאת
מהבית כדי להצטייד במזון, התובעים התחילו להכין את עצמם לצאת מהבית ומייד שמעו קריאות בערבית עילגת מהחיילים אשר ביקשו מהתושבים לצאת מביתם, התובעים יצאו מתוך ביתם שהם אוחזים בדגלים לבנים ומולם באותה עת שהה טנק אשר עמדו עליו שני חיילי צה"ל, לאחר מספר דקות שבמהלכו
נופפו בני המשפחה לחיילים עלה מתוך הטנק חייל שלישי אשר החזיק בידו נשק והחל לירות לעברם".
From: Vered Shpilman
Sent: Thursday, May 11, 2017 12:40 PM
To: Marlene Mazel; Talya Schein
Subject: בלגיה - פרטים מהושע על האירוע מה-7.1
היי לידיעתכן:
הושע התקשר ומסר פרטים שאתר לענין ה-7.1 ושני הקטינים ההרוגים.
לדבריו יש לו כתב תביעת נזיקין של משפחה וייתכן שמדובר באותו אירוע. בנוסף יש לו פנייה ממשרד הבטחון – חטיבת תביעות וביטוח (חתום על-ידי רס"ן שיקו גבסו רמ"ד תביעות בשטחים – מספר
תיק 12-170-09).
לדבריו, התביעה טופלה במשרד המשפטים על-ידי פמ"ד: התיק הינו עזבון המנוחה סועאד חאלד מוחמד עבד רבו נ' מדינת ישראל. התביעה התקבלה ביום 6.1.11 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
נוכח השיחה אתמול עם מישל לא שווה לדעתי להשקיע המון מאמץ בנושא, אבל כן כדאי שנדע על אזיה אירוע מדובר. לכן אני מציעה כן לנסות ולאתר את התיק במאגרים משפטיים, כדי שנראה במה
מדובר. טליה – האם תהיה לך אפשרות לנסות לאתר זאת?
תודה
ורד