כריס מסידלי - נתנו הסכמה להגשת אמיקוס מטעמם של התובעים אבל כעת השאלה האם כדאי גם לנו. זה כנראה לא מאוד חיוני לליטיגציה אבל אולי לא מזיק ואולי כדאי לשקול ממי לבקש.
ג'ון - לדעתי זה לא הכרחי ומספיק ש GOU יגישו עמדה.
כריס - לא דברנו איתם על כך אבל אני מניח שיגישו
ג'ון - הם בדר"כ מגיעים בערכאה גבוהה להגן על עמדה שהציגו בערכאה הנמוכה יותר לכן אני מניח שיעשו זאת. וזה כל מה שאתם צריכים. אפשר לשקול בכירים לשעבר בממשל, למשל AG לשעבר - Mike Edny to write on
behalf of former attorney generals. אפשרות נוספת - מייק מקייסי (?).
דבר נוסף שאפשר לשקול - לפנות לקובצה של קצינים מהצבא אבל זה ידרוש קצת מאמץ. אולי משרד הבטחון. אפשר גם לשעברים - שיאמרו שבכירים בצבא לא ייתכן שיתבעו על דברים שעשו במילוי תפקידם.
עדיף רק Brief אחד. שניים זה over kill.
ניתן לשקול להיעזר בעמותה [Washington Legal Foundation -- opposite of CCR
and they are interested – litigate conservative causes – ]
כריס- לדעתו לא כדאי להיעזר בהם - זה ישלח את המסר הלא נכון ויגרור את הנושא למשהו פוליטי כשהמענה צריך להיות מאוד פשוט - שהתביעה צריכה להדחות. לדעתם עדיף שמשרד עורכי דין יעשה זאת פרו-בונו. הם יכולים לנסות לברר מי יהיה מעונין.
דוד גולדפרב - מסכים שעדיף לא לערב עמותה פוליטית. בטח במצב שהתיק שלנו די טוב. חושב אולי כדאי להעביר מכתב של מדינת ישראל שיזכיר גם את העמדה של ארה"ב.
ג'ון - מסכים. לדעתו אין צורך בהגשת עמדת אמיקוס נוספת כי זה משדר חוסר בטחון וצובע את זה בצבע יותר פוליטי. אבל בכפוף לכך שנקבל עמדת GOU. אני מאמין שהממשל יטען את הטיעון לענין הבכירים ועדיף שהם יטענו זאת. ככל שכן אז כנראה שבאמת לא יהיה צורך להשלים טיעון באמצעות הגשת אמיקוס אחרים.
דאג (מסידלי) - אפשר להדגיש את העמדה שהגישה ארה"ב במסגרת תיק סאמאנטאר.
ג'ון - כדאי להזכיר לממשל ולבקש מהם שיציינו את הטיעון בבריף שלהם. אפשר גם להפנות אותם לתיק של דיכטר בהקשר הזה וסאמאנטאר.
כריס - האם ישראל תרצה לשלוח בריף מטעמה? זה עשוי להיות מועיל.
ג'ון - אני חושב שזה עשוי להיות חריג. לא ראיתי זאת כמעט בתיקים אחרים. ויש גם שאלה של מי מממן זאת כי אסור למדינת ישראל לממן זאת (?).
ריבס - מציין שזה לא חסר תקדים לגמרי כי עשינו זאת בתיק של קולומביה. אני לא יודע מה היה הסדר התשלום שם. אבל ההבדל הוא שאז זה היה אחד המקרים הראשונים שדנו בהרחבה באספקטים הללו של החסינות והיו המון שאלות ראשוניות. כרגע אנחנו במצב של קרקע יותר מוצקה מבחינה משפטית ולכן פחות עולה הצורך בכך.
דוד - חשוב להבהיר שאומנם הבכירים נתבעים אבל במהות זו מדינת ישראל.
כריס - הדד ליין להגשת הבריף הוא אמצע-סוף יולי.
ג'ון - בסקמרהורן הדד ליין הוא סוף יוני.
מרלין - נשוחח עם רועי, נחשוב על זה ונודיע לכם מה ההחלטה.