עמית,

 

ראי את הנוסח האחרון של הנחיית היועץ בדבר מסירת מידע האסור בגילוי.

בטיוטה פרטתי את ההערות מהמשטרה/בט"פ, אמ"ן (כולל צנזורה) והערה עקרונית של הפרקליטות שהם ביקשו להציף בפני היועץ.

השב"כ ביקש לציין בהנחייה, כי חקירת הדלפות של סודות שהנם בתחום אחריותו וייעודו של שירות הביטחון הכללי יחקרו על ידו, בהתאם לנוהל שירות הביטחון הכללי בנושא זה, שעקרונותיו אושרו על ידי היועמ"ש לממשלה. הנחיות אלו, שלא היו מוכרות לי, אמורות להגיע מחר עם שליח ולאחר שנבחן אותן נראה אם יש מקום להוסיף התייחסות כלשהי להנחיה.

הטיוטה הנוכחית תואמה עם הפרקליטות, ופרט להערה שציינתי שברצונם להציף בפני היועץ -  אין מחלוקות אתם.

קיימתי ישיבה בנוגע להערות שהתקבלו בהשתתפות הצוות של יעוץ וחקיקה העוסק בנושא: ענת, נדים וגאל.

כפי שתראי, מרבית מהערות אמ"ן שביקשו להכניס להנחיה את הנושא של צנזורה – לא חשבנו שנכון לקבל, מאחר שההנחיה מתמקדת בעובד הציבור המדליף ולא בכלי התקשורת שמפרסם. בדומה להערותיהם בנוגע לדוח סופרי צללים, להבנתם יש מקום לקבוע מפורשות שזכות הציבור לדעת נסוגה בפני האינטרס הציבורי, ולא לאזן ביניהם. גם הערות אלו לא קיבלנו ולדעתנו ההנחיה מאזנת כראוי בין השיקולים השונים.

 

בברכה,

 

לילך