שלום לכולם,
תקופה לא פשוטה עוברת על רבים מאיתנו כפרטים, על המדינה, ועל העולם. למרות שמשפט הפתיחה הזה נראה דרמטי, הוא אינו מוגזם בנסיבות הנוכחיות. משבר הקורונה מציב אתגרים חסרי תקדים ומעמיד במבחן הנחות רבות שהחזקנו בהן. אחת ההשלכות של המשבר הנוכחי היא תזכורת נוקבת על חשיבותה
של המדיניות הציבורית. מדינות רבות מתמודדות בדרכים מגוונות עם המשבר, ברמות הצלחה שונות ומשתנות. בתהליכים אלה נחשפות חוזקות וחולשות של מבנים פוליטיים וארגוניים, של איכות תהליכי קבלת ההחלטות של יכולות היישום ועוד.
היבטים אלה הם תכנים מרכזיים בתכניות הלימוד בביה"ס שלנו, ונושאים למחקר של תלמידי המחקר ושל חברי הסגל. לצד קשיים, מזמן המשבר הנוכחי גם הזדמנויות למחקרים חדשים ולתרומה לקהילה ולגורמי ממשל שונים בהתמודדות עם האתגרים השונים בתחומי הבריאות והכלכלה. התבשרנו לאחרונה
שביה"ס שלנו דורג במקום ה 40 בעולם (והראשון בארץ) בחקר המנהל הציבורי על פי מדד שנגחאי. אני מקווה שנשכיל להנחיל את הידע והמומחיות בתחומים אלה, ולתרום בכך ליכולת ההתמודדות והצמיחה של החברה הישראלית.