Date : 7/11/2021 2:37:45 PM
From : "Yaakov Friedberg"
To : "Yaakov Friedberg"


בישראל שיעור הרצדיביזם (חזרה לכלא) בקרב בני נוער עמד על 75% (!), לעומת 41% בקרב בגירים (כפי שפורסם בשנת 2015 ע"י מחלקת המחקר בשב"ס). גורמים שונים הביעו דאגה מהתופעה וקראו לפעול בנושא, ובהם בית המשפט העליון באמרו כי "מדובר בתעודת עניות לחברה הישראלית", וכן ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, שסברה כי נדרשת תכנית אב בין-משרדית לטיפול בתופעה.

לצורך כך יצא לפני שנה וחצי פיילוט בין-משרדי חדשני ופורץ דרך שנועד לייצר רצף טיפולי בנערים מעת מעצרם, עובר למאסרם ועד לאחר שחרורם לקהילה. במסגרת הפיילוט, פועלת ועדת השחרורים של קטינים אסירים מכלא אופק, במודל ייחודי של Reentry Court, אשר נועד לטייב את הליך שילובם בקהילה לאחר המאסר. את הפיילוט מובילה יחידת התיאום למניעת עבריינות נוער במשרד המשפטים, ושותפים לו הנהלת בתי המשפט, הפרקליטות, הסניגוריה, יעוץ וחקיקה, המשרד לביטחון פנים, שירות בתי הסוהר, שירות המבחן לנוער, הרשות לשיקום האסיר, ומשרד החינוך ועוד.