Date : 11/16/2022 12:25:27 PM
From : "Shlomi Iflah"
To : "Itzik Cohen" , "Yaniv Tsachi" , "Yonatan Asraf" , "Avi Rozner" , "Amir Shoval"
Cc : "Matan Shani" , "Michael Feder"
Subject : RE: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת ADOBE READER + קשחות WIN10
Attachment : 266909_image001.jpg;266909_image002.png;

איציק ,מיכאל.
המון תודות על העזרה והסיוע.
נוכל לעלות בשיחת CAB הבאה לאשר מול מנהל השינויים.

אבי\אמיר  - נשמח בקידום הסעיף מול ADOBE זה יפתור קדימה את כל ההודעות לטפסים הנקודתיים. 
ייתכן ומדובר בבאג בגרסה המותקנת אצלנו בארגון. 




מאת: Itzik Cohen
‏‏נשלח: יום רביעי 16 נובמבר 2022 11:22:52
‏‏אל: Yaniv Tsachi; Yonatan Asraf; Avi Rozner; Amir Shoval
עותק: Matan Shani; Shlomi Iflah; Michael Feder
‏‏נושא: RE: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת ADOBE READER + קשחות WIN10
 

שלום רב,

בהמשך להתכתבות מטה ושיחתי עם מיכאל בנידון, בוקש לבצע מספר דברים טרום המשך התקדמות בפיילוט שנעצר

  1. מרכז השירות צריך להכיר את ההודעה הזו שמגיעה מטפסי הבקשה, במידה ומתקבלת שיחה עם משתמש שנתקל בהודעה האזהרה מטה, מצריך הנחייה למשתמש כיצד להפעיל את הטופס המקוון – יונתן
  2. בפורטל המשרדי היכן שנמצא הקישור לטפסי הבקשה צריך להיות הסבר עם ההנחיה כיצד לפתוח את הטופס המקוון – יניב צחי
  3. קבלת טלפון של איש קשר מול Adobe לפתיחת קריאה מולם כיצד להכניס את הקישור מטה אל רשימת השולחים הבטוחים – אבי\אמיר

http://main-jr-edu:8090/TrainingSystem/Views/RequestsList.aspx

נוסח ההנחיה למשתמשים הינו, לדעתי, צריך להיות פשוט בסגנון של –

  1. פתיחת טופס מקוון בקישור הבא...
  2. עם הורדת הטופס המקוון ופתיחתו ייתכן ותתקבל הודעת האזהרה הבאה (צילום מסך כאן), לחיצה על הבאר הצהוב למעלה מימין על Enable All Features (צילום מסך של הכפתור) ואישור
  3. עם האישור הטופס יורד עם הפרטים המלאים וניתן למלאו

בברכה,

איציק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איציק כהן

משרד המשפטים

 

| itzikco@justice.gov.il  | 073-3928286 | 050-4042771

 

From: Itzik Cohen
Sent: Wednesday, November 16, 2022 9:12 AM
To: Shlomi Iflah <ShlomiI@justice.gov.il>; Michael Feder <MichaelF@justice.gov.il>
Cc: Matan Shani <matansh@justice.gov.il>
Subject: RE: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת ADOBE READER + קשחות WIN10

 

הי מיכאל,

בהמשך לדברי שלומי, ארחיב.

מדובר בהקשחה של קבצי PDF לחסימת קבצים שיכולים להיות מסוכנים מהאינטרנט.

בצענו כבר הקשחה זו לכלל משתמשים הפרקליטות וקבוצת המדגם ולאחר טיוב ואפיון ההקשחה – עבר תקין וללא בעיות למשך מספר חודשים.

לאחר כמספר חודשים שהורץ, פנו אלינו מספר משתמשים עם פס צהוב במסמכי טפסים מקוונים ספציפיים שמתקבלים מתוך מרכבה מהקישור מטה (מצ"ב בנוסף). במידה והטופס נשלח במייל או מהרשת אין כל הודעה אזהרה היות ומדובר במקור מהימן.

http://main-jr-edu:8090/TrainingSystem/Views/RequestsList.aspx

 

 

מצריך אישור של הקובץ בלחיצה על ( Enable all Features) ולאחריו הקובץ יוכל להיפתח תקין, לאחר אישור של הקובץ פעם אחת – הטופס יפתח ללא כל בעיה פעמים נוספות היות ובעצם הלחיצה על אישור בפס הצהוב למעלה, הקובץ מתווסף אל רשימת הקבצים הבטוחים.

מה מבוקש כעת –

  1. אנו רוצים להחזיר את ההקשחה של Adobe למשתמשי הפרקליטות והמדגם ובהמשך ליתר הארגון.
  2. במידה ויהיו משתמשים שיתקשרו על הודעת האזהרה במסמכי PDF אנו ננחה אותם בעזרת מרכז השירות ללחוץ על כפתור האישור פעם אחת לשם פתיחת הקבצים
  3. בישיבת CAB האחרונה, ציקי ביקש את ה Input  שלך בנידון לפני שמתקדמים הלאה

בברכה,

איציק

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

איציק כהן

משרד המשפטים

 

| itzikco@justice.gov.il  | 073-3928286 | 050-4042771

 

From: Shlomi Iflah <ShlomiI@justice.gov.il>
Sent: Wednesday, November 16, 2022 8:52 AM
To: Itzik Cohen <itzikco@justice.gov.il>; Michael Feder <MichaelF@justice.gov.il>
Cc: Matan Shani <matansh@justice.gov.il>
Subject: RE: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת ADOBE READER + קשחות WIN10

 

בוקר טוב

קצת התבלבלתי אתמול במייל (הייתי במקביל בקורס של גוגל במסך השני)

גם כיתבתי את מיכאל מן מצוות תקשורת 

 

מיכאל,

קצת תיקון בנושא

מדובר על נושא של קבצי ה PDF ולא מאקרו כפי שכתבתי.

נוכל לקבוע שיחה קצרה אני ואיציק ולהסביר לך אם יש צורך

 

תודה


מאת: Shlomi Iflah
‏‏נשלח: יום שלישי 15 נובמבר 2022 11:08:42
‏‏אל:
Matan Shani; Michael Man; Itzik Cohen
עותק:
Tsiky Gad
‏‏נושא:
RE: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת ADOBE READER + קשחות WIN10

 

 

הי מיכאל,

בהמשך לבקשת CAB

ציקי ביקש את דעתך בנושא הקשחות להרצת קבצי מסמכי מאקרו (אקסל+WORD ) למשתמשים בארגון.

 

אנו מבקשים לחסום הרצה וגישה ממיקומים בעיתים כדוגמת תיקיית הורדות.

 

הרצה  של קבצים חתומים תתאפשר מכונני רשת ו OUTLOOK

 

ביצענו בדיקות כמעט שנה עם איציק ואדם מצוות תשתיות (אדם לבינתיים עזב) . 

כל הטפסים נפתחים תקינים למעט כמה טפסים שיורדים משרת הדרכה כלשהו (שנגיש רק לעובדי מדינה להבנתי או מי שיש לו גישה לטפסים אלו)

בטפסים בודדים אלו , המשתמשים יצטרכו כרגע לאשר באנר צהוב שהמסמך בטוח לשימוש מבחינתם (בדומה לקובץ מוגן היורד מהאינטרנט של ומשתמש צריך לאשר על מנת לבצע לו עריכה)

ADOBE כרגע לא מזהה את השרת הזה כאתר מהימן מסיבה לא ברורה (איציק בודק )

 

 

הבדיקות להקשחה היו מהתחלה בשיתוף עם  צוותי דוקומנטום .

 

עריכה של קבצי מאקרו כמו גם יצירה מאופשרת לצוותים שונים הנדרשים לכך .

 

מדובר רק על קבצים לא חתומים היורדים בעיקר מהאינטרנט .

 

בפיילוט הנוכחי לא נשמעו בעיות מיוחדות ומי שהעלה קשיים ביצענו לו החרגה נקודתית.

 

אפשר לקיים שיחה נוספת בנושא אם צריך 

 

 

איציק 

אם פספספתי משהו נוסף  אנא הוסף למייל לטובת ההבנה של מיכאל.

 

 

מתן,

לגבי PDF אם תוכל לשוחח בנושא עם ציקי (ביקש)

 

 

תודה רבה

 


מאת: Shlomi Iflah
‏‏נשלח: יום חמישי 10 נובמבר 2022 09:13
‏‏אל:
Matan Shani
עותק:
Itzik Cohen; Tsiky Gad
‏‏נושא: הקשחות קבצי אופיס מאקרו + הקשחות מערכת
ADOBE READER + קשחות WIN10

 

הי מתן,

 

2 בקשות CAB ממתינות\ הוחזרו כרגע להבנתי כרגע.

 

בהקשחות WIN10  איציק מתקדם (התקבל אישור)

 

ציקי ביקש לשוחח איתך בנושא MACRO ו ADOBE.

 

ההקשחות נבדקו מעל שנה ביחד עם התשתיות (איציק+אדם) וקבוצות מדגם בהצלחה.

 

אין סיבה לעקב ביצוע  . 

 

הסיכון גובר מסוגי מתקפות כאלו. אנו רואים גם את הדוחות של הסימולציות חדירות.

 

תודה