האם הפרמטר צריך להיות 30 יום?
From: Ruth Brenner Teleman
Sent: Thursday, September 18, 2014 9:18 AM
To: Israel Vais
Cc: Limor Shmerling Magazanik
Subject: RE: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
ישראל שלום,
הצעתך כמפורט למטה - מאושרת.
בברכה,
רותי
From: Israel Vais
Sent: Tuesday, September 16, 2014 4:57 PM
To: Ruth Brenner Teleman; Limor Shmerling Magazanik
Cc: Sharone Hutterer; Eran Harel
Subject: RE: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
להלן מסקנות שיחתנו הנוספת (16/09/14 בין הערביים) לגבי נושא 3:
-
החשבות הנחתה שאם החייב שילם את החוב לאחר 30 יום ממועד הפקת השובר, ובינתיים התעריף עלה – שומה עליו לשאת בהפרש.
-
מטעמים פרקטיים החלטתם שלא ליישם זאת.
-
סוכם כי, ככל שיופק שובר נוסף לאחר 30 יום מהפקת השובר הראשון, והתעריף התייקר בינתיים – יהיה השובר החדש יקר יותר (אפילו אם ההפקה נעשתה קודם שפג תוקפו של הראשון).
נא אישורכם
From: Ruth Brenner Teleman
Sent: Tuesday, September 16, 2014 2:43 PM
To: Israel Vais; Sharone Hutterer
Cc: Limor Shmerling Magazanik; Eran Harel
Subject: RE: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
ישראל שלום,
1+2 – תאריך פקיעת השובר יתעדכן בהתאם למועד העברת הבקשה לסטטוס 'ממתין לתשלום' (וכך נמנע את הביטולים מיד לאחר מכן).
3. לאחר בדיקה עם לימור, בכל מקרה, על השובר להיות בתוקף אך
ורק עד לסוף השנה לנוכח הנחיית החשבות. השובר לא יעבור מועד זה כי התעריף אמור להשתנות בשנה החדשה (כלומר תיאורטית אם מבקשים שבוע לפני סוף השנה להגיש בקשת רישום, השובר אמור להיות בתוקף רק לשבוע).
רותי
From: Israel Vais
Sent: Monday, September 15, 2014 5:48 PM
To: Ruth Brenner Teleman; Sharone Hutterer
Cc: Limor Shmerling Magazanik; Eran Harel
Subject: RE: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
בהמשך לשיחתנו הטלפונית, להלן ההשלמות:
נא אישורכם
1+2
-
נוסיף שדה 'תאריך פקיעת תוקף הבקשה'
-
ערכו ההתחלתי ייקבע לפי תאריך כניסת הבקשה לסטטוס 'ממתין לתשלום' +
X הימים (X
= 60)
-
בכל פעם שיופק שובר, אם תאריך ההפקה +
Y הימים (Y=
45), גדול מתאריך פקיעת תוקף הבקשה, יאוחר תאריך הפקיעה בהתאמה
o
X מבטא את פרק הזמן שלאחריו הבקשה מתבטלת
o
Y מבטא את פרק הזמן שנותנים לחייב להתארגן
3
לא נסתמך על פרמטר נוסף, אלא על התאריך האחרון לתשלום השובר.
כלומר, אם הפקת השובר החדש תבוצע לפני התאריך האחרון לתשלום השובר הקודם – לא נייקר את התעריף (גם אם חלפו 30 יום).
רק אם הפקת השובר החדש תבוצע אחרי התאריך האחרון לתשלום השובר הקודם – נייקר את התעריף (ככל שהתייקר בתאנ"ה).
From: Ruth Brenner Teleman
Sent: Monday, September 15, 2014 5:11 PM
To: Sharone Hutterer
Cc: Limor Shmerling Magazanik; Israel Vais; Eran Harel
Subject: RE: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
שלום,
1.
הפתרון המוצע לספור את הימים מתאריך עדכון הסטטוס ל'ממתינה לתשלום' – מקובל עלי, מאחר שאחרת מבקשי הבקשות מקבלים מיילים של ביטול למרות ששילמו וזה גורר תגובות שליליות מיותרות.
2.
האם אין אפשרות לעדכן את מירוץ הימים מחדש ממועד הפקת השובר? כך תינתן הארכה ונימנע ממיילים של ביטול. מי שמגיש את הבקשה בדרך כלל משלם את האגרה בסופו של דבר והבעיה היא רק אם הכתובת שגויה
או הדואר חוזר.
3.
לא ברור לי הפתרון המוצע. נראה לי הגיוני שנוציא שובר בתעריף הקיים, עד למועד שבו תחול ההתייקרות (גם אם מדובר בימים בודדים), ואם מבקש הבקשה לא מספיק לשלם, שיבקש שובר חדש ובו התעריף החדש.
רותי
From: Israel Vais
Sent: Monday, September 15, 2014 3:17 PM
To: Sharone Hutterer
Cc: Shmulik Malki; Eran Harel
Subject: אפיוני שו"שים הקשורים לבקשת רישום ולשובר רישום
שרון שלום,
ישנם 3 שו"שים הנוגעים
לבקשת רישום ולשובר רישום.
אני מפרט אותם עם הפתרון המוצע עבורם.
נא אישורך
ביטול בקשת רישום שלא שולמה - יתבצע כעבור ימי המתנה שייספרו מתאריך הסטטוס האחרון (95908CR)
הבעייה:
בקשת רישום בסטטוס 'ממתין לתשלום' מתבטלת אחרי
X ימים ממועד הגשתה.
אם המשתמש מחזיר אותה מסטטוס 'מבוטל' לסטטוס 'ממתין לתשלום' (כגון במטרה להפיק שובר), הג'וב הלילי הקרוב יחזור ויבטל
אותה.
הפתרון:
ספירת
X
הימים לא תימנה מתאריך הגשת הבקשה, אלא מתאריך כניסתה לסטטוס ממתין לתשלום.
כך אפוא, אם אחרי שהתבטלה, יחזירה המשתמש לסטטוס ממתין לתשלום – תחל הספירה מחדש.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
התאריך האחרון לתשלום השובר עלול לחול אחרי שהבקשה תבוטל (96967Bug)
הבעייה:
נניח, כי בקשת הרישום הועברה בתאריך 01/11/14 לסטטוס ממתין לתשלום וכי היא צפויה להתבטל כעבור 60 יום.
בתאריך 20/12/14 התבקשנו להפיק לו שובר מחדש.
התאריך האחרון לתשלום הנקוב בשובר, מחושב עפ"י ימי מינימום שאנו מעניקים לחייב לצורך התארגנות לתשלום (אגב, במערכת קיימת אפילו אפשרות להפריד בין 'ימי מינימום לתשלום שובר - מקור' ובין 'ימי מינימום לתשלום שובר - יתרה').
במקרה זה, התאריך האחרון הנקוב הנו מאוחר מתאריך הביטול המיועד.
בכך עלול להיווצר מצב שבו קודם שיספיק החייב לשלם את חובו – יקבל הודעה על ביטול הבקשה.
הפתרון:
בעת הפקת שובר עבור בקשה המצויה בסטטוס 'ממתין לתשלום',
המערכת תבדוק, האם התאריך הנוכחי + ימי המינימום שאנו מעניקים לחייב לצורך התארגנות לתשלום (נניח 30), מאוחרים מתאריך שינוי סטטוס הבקשה ל- ממתין לתשלום' + פרמטר המערכת 'ימי המתנה עד לביטול בקשת רישום בעלת חוב מלא' (נניח 60 יום).
אם אכן כך, תוצג אזהרה:
התאריך האחרון לתשלום השובר הנו 20/01/15, אולם בתאריך 31/12/14 צפויה הבקשה להתבטל באופן אוטומטי.
האם להפיק את השובר בכל זאת?
לתשומת לבך, באפשרותך לבטל את הבקשה ומיד להחזירה לסטטוס ממתין לתשלום. הדבר ידחה את מועד הביטול האוטומטי לתאריך 20/02/15'
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הפקה חוזרת של שובר רישום צריכה להתייחס לתעריף עדכני (97979CR)
הבעייה:
בהפקה הראשונה של שובר הרישום, נקבע תאריך ההפקה כתאריך הערך לצורך חישוב האגרה.
תאריך הערך אינו לא ישתנה אפילו אם תבוצע הפקה חוזרת לאחר ימים רבים שבמהלכם אף התייקר תעריף הרישום.
הפתרון:
אם ההפקה החוזרת תבוצע בתוך 30 יום (פרמטריאלי) ממועד ההפקה הראשונה, אזי תאריך הערך לא ישתנה,
אולם אם זו תבוצע מאוחר יותר – ייקבע תאריך הערך עפ"י ההפקה האחרונה, מה שיגרור את החלת ההתייקרות.
הערות:
1.
אם השובר הראשון שולם בחלקו, אזי הפקת שובר היתרה לא תשנה את תאריך הערך - ואפילו אם זו תתבצע לאחר 30 יום (זה מקרה נדיר).
2.
כזכור, החשבות ביקשה כי במקרה שתשלום השובר נעשה לאחר 30 יום ממועד הפקתו ובינתיים חלה התייקרות של התעריף – יהיה עלינו להפיק שובר על היתרה.
אמנם, ביקשתם מאתנו שלא לבצע זאת, אך יחד עם זאת, המתווה שמוצע עושה במידת מה חסד עם דרישת החשבות.
בברכה,
ישראל וייס 058-4128637, 03-6920460