Date : 5/14/2012 6:33:22 AM
From : "sharonh hutterer"
To : "sharonhu@justice.gov.il"
Subject : עוגת שוקולד שוקולדית

תבנית 26/סיר פלא

עוגה:
5 ביצים מופרדות
2 כוסות סוכר
1/2 כוס שמן
1/2 כוס מים
1/2 כוס אבקת קקאו
1-1/2 כוסות קמח תופח
קורט מלח


אופן ההכנה
מערבבים חלמונים וכוס סוכר עד שמתקבלת עיסה תפוחה ובהירה. מוסיפים בזה אחר זה תוך ערבול שמן, מים, קקאו וקמח.
בקערה אחרת טורפים את החלבונים, מוסיפים את המלח ומקציפים לקצף רך. מוסיפים בהדרגה את כוס הסוכר הנותר וממשיכים 

להקציף עד שמתקבל קצף נוקשה ומבריק.
מעבירים שליש מהקצף לקערת החלמונים ומערבבים בתנועת קיפול. מוסיפים את השארית הקצף ומבליעים גם אותו בתנועות 

קיפול.
משמנים את התבנית , מעבירים לתוכה את העיסה ואופים כשעה, או עד שהעוגה יבשה בפנים {בחום 180 מעלות}.מוציאים 

מהתנור ומצננים.

אפשר להסתפק בפיזור אבקת סוכר (כשהעוגה קרה), או להכין ציפוי:

250 גר' שוקולד מריר + כוס שמנת מתוקה + כף קוניאק

קוצצים את השוקולד במעבד מזון עם להב מתכת ומעבירים לקערה קטנה.
בסיר נפרד מחממים את השמנת המתוקה עד הרתיחה ולא יותר. יוצקים לסיר שלושת רבעים מהשוקולד ,מכסים משהים 5 דקות 

,עד שהשוקולד נמס. מערבבים בעדינות כדי שלא יווצרו בועות אוויר .
מעבירים את הקרם דרך המסננת דקה,מוסיפים את הקוניאק,מערבבים ומצננים מעט. אם הקרם דליל מדי להוסיף שוקולד קצוץ 

,לערבב ולמרוח על פני העוגה בעזרת מרית.