Date : 8/6/2015 12:10:56 PM
From : "Merav Zaken-Cohen"
To : "Justice-All Around"
Subject : תשלום וניכוי ימי מילואים לעובד אשר נעדר בגין שירות המילואים


עובדים יקרים שלום רב,

 

חוק שירות המילואים התשס"ח-2008 וחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ"ב-1995, מסדירים את תשלומי שירות המילואים לעובדים.

 

באוגוסט 2008 יצא תיקון לסעיף 271(א) לחוק הביטוח הלאומי ונקבע כי עובד אשר הגיע לעבודה בתקופה של שירות מילואים יקבל תשלום הן מהמוסד לביטוח לאומי (מל"ל) והן מהמעביד.

 

מחלקת המשכורת של משרד המשפטים שילמה לעובדים שירות מילואים באופן הבא:

 

עובד שנקרא לשירות מילואים המשיך לקבל שכר מלא. מיד עם הגשת טופס 3010 מצה"ל, בוצעו ניכויי שכר ושולמו במקביל תגמולי המילואים. מחלקת המשכורת התחשבנה במקביל מול צה"ל ומול מל"ל וזאת מבלי להתחשב אם תקופת המילואים כללה ימי מנוחה.

 

בעקבות החלטת בית המשפט מיום 19.7.15 בעניין סע"ש 46942-09-12 א.כ ואח' נ' מדינת ישראל, נקבע כי תבוצע השבה של תשלומי שכר אשר נוכו לעובדים אשר שירתו במילואים בימי מנוחה (שישי-שבת, חג וחופשה מרוכזת).

 

הוראות אלה חלות על עובד בשכר חודשי בלבד ולא על עובדים שעתיים (סטודנטים).

 

בתלוש המשכורת לחודש 8.15 אנו נבצע תשלומים כאמור לעיל לעובדים הזכאים. בשלב זה אין בידי מחלקת המשכורת את כל המידע ולכן אין לפנות אלינו באשר לזכאות ו/או לגובה התשלום.

 

אנו מבקשים מכל העובדים המשרתים במילואים להקפיד על הגשת טופס 3010 מקורי סמוך ככל האפשר למועד המילואים.

 

עובדים פעילים במשרדנו, הזכאים להפרשי תשלום, יקבלו בימים אלה מכתב מסגן בכיר לחשבת הכללית, מר מוטי אלישע, על זכאותם.

 

הפרשי התשלום ישאו ריבית והצמדה ויפורטו בתלוש המשכורת.

 

 

להבהרות ושאלות, אנא פנו לאמרכלים אשר יתודרכו באשר לאופן התשלום!!

 

ב ב ר כ ה ,

 

כהן (זקן) מירב

 

מנהלת תחום בכיר (משכורת)

משרד המשפטים

02-6466505